اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج:

فضای بیمارستان جوابگوی مراجعین نیست

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با اشاره به رویکرد توسعه فضاهای بستری و درمانی در این بیمارستان گفت: با وجود توسعه بخش‌های مختلف ولی همچنان این بیمارستان جوابگوی خیل عظیم مراجعین و بیماران نیست.

فضای بیمارستان جوابگوی مراجعین نیست

امیر عنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: فضاهای محدود بیمارستانی به‌ویژه تعداد کم تخت‌های اتاق عمل علت تاخیر در برخی عمل‌ها است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه این بیمارستان خدمات ارزنده‌ای را به نظام سلامت و مردم این استان انجام داده است، افزود: اکنون فضای بستری و درمانی این بیمارستان جوابگوی خیل عظیم مراجعین نیست و این همواره از دغدغه‌های مدیریت و همه همکاران بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بوده است.

وی گفت: در بیمارستان شهید بهشتی تنها پنج تخت اتاق عمل وجود دارد ولی تعداد بیماران در نوبت عمل و پزشکان جراح با این تعداد تخت همخوانی ندارد که شاید این موضوع علت برخی نگرانی‌های بیماران و همراهان آن‌ها در این استان باشد.

بیماران اورژانسی در نوبت عمل نمی‌مانند

عنبری تاکید کرد: البته این کمبود در حالی است که بیمارانی که حیات آنها به عمل جراحی وابسته است حتی یک ثانیه نیز معطل نمی‌شوند و بیمارستان در مورد این بیماران هیچ تاخیری ندارد.

این مسئول نظام سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با واقعی خواندن برخی گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردم در این خصوص تصریح کرد: نباید تصور شود که بیمار به محض بستری شدن در بیمارستان باید مورد عمل جراحی قرار گیرد بلکه انجام عمل جراحی یک بیمار مستلزم طی برخی مراحل از جمله انجام معاینات و آزمایش‌های پزشکی است که لازم است مردم و همراهان بیماران به این موضوع توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نجات جان یک بیمار و انجام خدمات مطلوب برای حفظ سلامتی بیمار از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، ابراز داشت: تشخیص عمل جراحی و زمان آن به عهده پزشک معالج در بیمارستان است و مراجعین، بیماران و همراهان آنان نباید در این خصوص به کادر اجرایی فشار بیاورند.

وی تعداد پزشکان جراح را در چند بخش این بیمارستان 14 نفر اعلام کرد و عنوان داشت: برنامه‌ریزی و نوبت‌دهی به بیماران نیازمند عمل جراحی بر اساس پنج تخت اتاق عمل موجود، روز واشینگ و شستشوی اتاق‌های عمل و شیفت کاری پزشکان جراح در نوبت صبح صورت می‌گیرد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با اشاره به حجم عظیم تقاضاها و مراجعین به بیمارستان شهید بهشتی ابراز داشت: برخی همراهان و بیماران انتظار دارند همان روزی که بیمار بستری شد عمل هم شود که این موضوع بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های بیمارستان، به لحاظ علم پزشکی نیز امکان‌پذیر نیست به جز اینکه بیمار به عمل اورژانسی نیاز داشته باشد که در این مورد نیز مراحل لازم به تشخیص پزشک انجام می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیماری که امروز از سوی پزشک جراح خود ویزیت می‌شود در نوبت عمل هفته بعد قرار می‌گیرد البته این در مورد بیمارانی است که حیات آن‌ها به عمل جراحی وابسته نیست.

عنبری خاطرنشان کرد: توسعه فضای بیمارستانی با استفاده از فضاهای مستهلک و غیر قابل استفاده از چند سال گذشته تاکنون وضعیت این بیمارستان و خدمات‌دهی به بیماران و مردم را بهبود بخشیده ولی همچنان در این زمینه نیازمند کار و تلاش هستیم.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول