اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله یزدی عنوان کرد

روند مطلوب رسیدگی به پرونده اختلاس در دستگاه قضا

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شتاب‌زدگی در رسیدگی‌های قضایی خطرناک است گفت:‌ به نظر من روند رسیدگی به پرونده اختلاس در سیستم قضایی بسیار خوب و دقیق بوده است.

روند مطلوب رسیدگی به پرونده اختلاس در دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وظایف مسئولان نسبت به مردم گفت: اگر کسی مسئولیتی را می‌پذیرد وظیفه دارد در شعاع مسئولیتش کوتاهی نکند و اگر نمی‌تواند آن کار را انجام دهد بهتر است مسئولیت را نپذیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط پذیرفتن مسئولیت توان انجام کار است اضافه کرد: وقتی فردی برای انجام کاری منتخب می‌شود باید ببیند که آیا توان انجام این مسئولیت را دارد یا خیر و اگر مسئولیت را پذیرفت وظیفه دارد که طبق شرح وظایف تعریف شده انجام وظیفه کرده و نباید به هیچ وجه کوتاهی کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مسئولان موظف هستند در شعاع مسئولیت خود مطابق شرح وظایف عمل کنند و اگر به وظیفه عمل نکنند در پیشگاه خلق و خالق مسئول هستند.

وی با اشاره به برنامه جامعه مدرسین درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه مدرسین در زمان برگزاری انتخابات با توجه به شرایط تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آیت‌الله یزدی اظهار نظر و اعلام موضع در انتخابات ریاست جمهوری از سوی جامعه مدرسین را قطعی دانست و تاکید کرد: به احتمال قوی جامعه مدرسین اظهار نظر خواهد کرد ولی اینکه اظهار نظر تا چه حد و به چه کیفیتی باشد با در نظر گرفتن شرایط تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده اختلاس اظهار کرد: با کسب اطلاعی که از شخص رئیس قوه قضاییه و دادستان کردم رسیدگی به این پرونده روند خوبی را طی می‌کند و در شرایط کنونی دستگاه قضایی سنگین‌ترین کاری که بر عهده دارد رسیدگی به این پرونده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ‌ارزیابی برای یک قوه در نظام حکومتی بیشتر بر روی مسائل مهمی است که پیش می‌آید، به طور مثال در زمانی که بنده تصدی ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشتم مسئله کرباسی مطرح بود و بسیاری معتقد بودند که این پرونده باید خارج از سیستم قضایی باشد و بنده مخالف این مسئله بودم.

وی شتاب‌زدگی در رسیدگی‌های قضایی را خطرناک دانست و یادآور شد: به نظر من روند رسیدگی به این پرونده در سیستم قضایی بسیار خوب و دقیق بوده است.

یزدی گفت: این پرونده به تدریج بررسی شده و روند رسیدگی به آن رضایت‌بخش است و امیدواریم که نتیجه پایانی به گونه‌ای باشد که وقتی به اطلاع عموم مردم‌ رسید رضایت مردم حاصل شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول