اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

روح اعتکاف باید در طول سال جاری باشد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف امسال، گفت: روح اعتکاف باید در طول سال نیز جاری باشد تا در همه ایام سال بتوان از برکات آن استفاده کرد.

روح اعتکاف باید در طول سال جاری باشد

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حضور سه روزه جوانان در مراسم اعتکاف با هدف ارتقای خودسازی و بندگی خالصانه با خداوند نشان داد که ارزش‌های اسلامی در بین جوانان و نسل جدید مستحکم است.

وی بیان کرد: جوانان حضور خوبی در برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی دارند که مسئولان مربوطه نیز باید برای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها تلاش کرده برنامه‌ریزی‌های مؤثری انجام ‌دهند تا این مراسم‌ها و نمونه‌های آن در طول سال ادامه داشته باشد.

نظری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "بهترین مبارزه با تهاجم فرهنگی تقویت اعتقادات دینی است"، ابراز کرد: مراسم‌های معنوی بهترین مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است و باید در دانشگاه‌ها نیز تقویت شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای تزکیه نفس و طلب بخشش گناهان از درگاه خداوند بود که معتکفان نیز با شرکت در این مراسم نورانی بیشترین بهره معنوی و اعتقادی را بردند و حال خوش معنوی جوانان پس از اعتکاف این مهم را اثبات می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: معتکفان با حضور در این مراسم احساس آرامش و نزدیکی به خداوند می‌کنند و امور معنوی و اعتقادات مذهبی خود را افزایش می‌دهند و این مطلب می‌رساند که مساجد بهترین محل برای آرامش انسان‌ها هستند.

روح اعتکاف باید در جامعه برقرار باشد

نظری ابراز کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی خوبی برای تفکر، تامل و تدبر در امور دنیا و آخرت و تجدید قوا و انرژی معنوی و روحانی معتکفان بود که اقشار مختلف مردم با شرکت در این مراسم معنوی اعتکاف در ایام البیض ماه رجب توانستند ارتباط دینی و مذهبی خودشان را با خداوند متعال ارتقا ‌دهند و کاهش جرم و جنایت در ماه‌هایی مانند رجب و رمضان نیز به همین دلیل است.

این مقام مسئول یادآور شد: در ادیان آسمانی پیامبران و ائمه‌ اطهار (ع) سفارش ویژه به انجام دادن آن کردند و خودشان در این ایام معتکف می‌شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های فرهنگی از جمله نماز جماعت، دعا، تلاوت قرآن کریم  برگزار شد و معتکفان با حضور در این مراسم‌ها فضای معنوی اعتکاف را پررنگ‌تر کردند.

وی ادامه داد: برگزاری پرسش و پاسخ کارشناسان دینی بین جوانان از دیگر برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف بود که این کارشناسان به سئوالات مذهبی و شبهات دینی آنان پاسخ دادند.

جوانان با حضور در اعتکاف سیلی محکمی به دشمنان زدند

نظری با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با تهاجم فرهنگی جوانان را از اعتقادات معنوی دور کنند، گفت: هر ساله با برگزاری مراسم‌های معنوی از جمله اعتکاف شاهد حضور چشم‌گیر جوانان هستیم و آنان با شرکت در این مراسم‌های نورانی سیلی محکمی به دشمنان می‌زنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: جوانان با شرکت در مراسم معنوی نشان‌ می‌دهند که هنوز عشق و علاقه وافری به اعتقادات مذهبی دارند و لحظه‌ای از اعتقادات معنوی و مذهبی غافل نمی‌شوند.

وی راز و نیاز کردن با خدا، تقویت اعتقادات مذهبی و طلب بخشش از اعمال گذشته را از جمله اهداف برگزاری مراسم معنوی اعتکاف عنوان و بیان کرد: این مراسم آثار و برکات معنوی فراوانی برای جوانان دارد که باید آنان بیشترین استفاده از این فرصت را کنند تا ‌بتوانند رشد معنوی و اخلاقی خودشان را ارتقا دهند.

انتهای پیام/ر10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول