اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

راه‌آهن شرق نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: پروژه راه‌آهن شرق کشور نیازمند اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است که این اعتبار تاکنون تأمین نشده است.

راه‌آهن شرق نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: احداث پروژه راه‌آهن شرق نیازمند عزم ملی از سوی دولت، مجلس و نمایندگان مردم است.

وی افزود: موضوع راه‌آهن تنها، مشکل خراسان‌جنوبی نبوده و استان‌های خراسان‌رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز در این امر شریک هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: راه‌آهن شرق کشور به لحاظ موقعیت ترانزیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در سفرهای هیئت دولت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

رشید گفت: موضوع راه‌آهن خراسان‌جنوبی در دست پیگیری است و به منظور تسریع در روند اجرایی این پروژه آغاز عملیات اجرایی آن از بیرجند به قاینات یا نهبندان به دولت پیشنهاد شده است.

وی از ساماندهی اموال دولتی خبر داد و افزود: در این راستا تمام نقل و انتقالات اموال و یا فضاهای فیزیکی باید طبق قانون و با تأیید استانداری انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: این استان با مشکلاتی از قبیل خشکسالی و کمبود امکانات و تجهیزات رو‌به‌رو است و در این راستا باید حمایت‌های جدی صورت گیرد.

رشید با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: امسال به عنوان شاخص تعریف شده و تمام مدیران باید نسبت به تحقق این شاخص تلاش کنند.

وی خراسان‌جنوبی را جزو مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور دانست و افزود: برای پیشرفت و توسعه استان باید مشکلات سرمایه‌گذاری در استان رفع شود.

استاندار خراسان‌جنوبی کشاورزی را محور توسعه اقتصادی در استان دانست و یادآور شد: در این راستا باید تمام زمینه‌ها از جمله صنعت، خدمات و بازرگانی به موقعیتی برای اشتغال‌زایی تبدیل شود.

رشید با اشاره به پایان سال مالی گفت: مدیران در فرصت باقی‌مانده اعتبارات را جذب کرده و نگذارند هیچ اعتباری برگشت داده شود.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول