اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق کردستان خبر داد

افزایش 6.4 درصدی مصرف برق کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت برق استان کردستان از افزایش 6.4 درصدی مصرف برق کشاورزی با وجود افزایش تعرفه‌ها بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این استان خبر داد.

افزایش 6.4 درصدی مصرف برق کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد احمدزاده صبح امروز در سمینار آموزشی توجیهی مدیریت مصرف آب و برق ویژه کشاورزان کردستان در جهادکشاورزی شهرستان دهگلان، اظهار کرد: مصرف برق در بخش کشاورزی کشور 3 برابر متوسط جهانی است و این نیاز توجه بیشتر کشاورزان به مدیریت مصرف برق در این بخش را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش تعرفه‌ها، شاهد کاهش مصرف برق در استان به میزان 10 درصد بودیم این کاهش در بخش کشاورزی محقق نشد و این بخش با افزایش 6.4 درصدی مصرف مواجه است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان کردستان تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسئولین و کشاورزان استان مصرف برق به حد متعارف برسد.

احمدزاده در ادامه خواستار تشریح تعرفه‌های برق بخش کشاورزی در ساعات مختلف شبانه‌روز شد و افزود: کشاورزان با اعمال راهکارهای ساده از جمله انتقال ساعات استفاده از پمپاژ آب به ساعات غیر پیک ضمن کاهش قابل توجه هزینه‌های برق مصرفی خود یاری‌رسان شرکت توزیع برق در تامین برق در ساعات اوج مصرف خواهند شد.

فرید مظهری رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان کردستان نیز ضمن ارائه راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی برق در بخش کشاورزی از کشاورزان خواست به منظور کاهش پیک مصرف و جلوگیری از اعمال خاموشی‌های ناخواسته ناشی از کمبود نیرو و کاهش هزینه برق مصرفی خود، با انعقاد تفاهمنامه همکاری فی‌مابین در راستای خارج نمودن پمپاژهای آب در ساعات اوج مصرف همکاری لازم را به‌عمل آورند.

معرفی تکنولوژی‌های جدید مصرف بهینه آب و برق از سوی کارشناسان و متخصصان این حوزه به کشاورزان، استفاده از انرژی برق خورشیدی به منظور راه‌اندازی پمپاژهای جدید آب با راندمان بالا و هوشمند نمودن استفاده از پمپاژهای آب با استفاده از تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی مرتبط و قرائت متن تفاهمنامه همکاری میان شرکت توزیع برق و کشاورزان در بین حاضران از دیگر برنامه‌های این سمینار بود.

به گزارش فارس؛ سمینار آموزشی توجیهی مدیریت مصرف آب و برق ویژه کشاورزان استان کردستان با حضور 60 نفر از کشاورزان و مالکان پمپاژهای آب با همکاری مدیریت توزیع برق دهگلان، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و خانه کشاورز استان در  اداره کشاورزی شهرستان دهگلان برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول