اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

250 کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در ملایر برگزار شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: طی سال گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر 250 کارگاه آموزشی در سطح شهر و روستاهای شهرستان ملایر برگزار شده است.

250 کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در ملایر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مراد اسماعیلی عصر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر در ملایر اظهار داشت: مواد مخدر نظام تمام خانواده‌ها و لایه‌های اجتماعی را مورد هجوم قرار داده و برای اثبات این امر ده‌ها دلیل وجود دارد.

وی به تولید روزافزون مواد مخدر صنعتی در منازل اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه این آمار در کشور هر روز رو به افزایش است و تنها مختص به یک شهر و منطقه خاصی نیست.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر قاچاقچیان مواد مخدر را دشمنان ملت دانست و تصریح کرد: مواد مخدر ام‌الفساد جامعه است چرا که از نظر آماری اکثر قتل‌ها، طلاق‌ها و سرقت‌ها ناشی از مواد مخدر است و با سوداگران آن باید مثل دشمن رفتار شود و نباید اجازه داد به راحتی زندگی کنند.

وی افزود: در این راستا، سال گذشته طرح مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در پنج شهرستان کشور به عنوان پایلوت اجرا شد که امسال نیز این طرح تا  پایان سال ادامه دارد.

اسماعیلی بیان داشت: شهرستان ملایر نیز به دلیل بسترهای موجود و قابلیت‌های مناسب به عنوان یکی از شهرستان‌های پایلوت انتخاب شد که امسال نیز باید از تمام امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته، گزارش اقدامات صورت گرفته این طرح در حضور مقام معظم رهبری ارائه شد تا در پایان سال 91، یک سند ملی و دستورالعمل راهبردی برای کشور تنظیم و نقاط قوت و ضعف طرح شناسایی شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: 250 کارگاه آموزشی در سطح شهر و روستاها اجرایی و راهپیمایی 100 هزار نفری نیز در راستای این طرح برگزار شد.

وی بر استمرار و هدفمند کردن آموزش‌ها در امر پیشگیری، ساماندهی کمپ‌ها و شناسایی راهکارهای جدید و موانع پیش رو تأکید کرد.

اسماعیلی ابراز داشت: در حال حاضر 35 انجمن معتادین گمنام در ملایر در حال فعالیت هستند که نحوه اداره این انجمن‌ها و نیز چگونگی فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد با نظر کارشناسان باید بررسی و نظارت شود.

وی خاطرنشان کرد: همه کمپ‌های ترک اعتیاد به نوعی دارای مشکل هستند و در کمپ‌ها، سم‌زدایی و مراکز درمانی در بحث اصلاح و درمان معتادین دچار مشکلاتی هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه برای مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر تا پایان سال باید سه گام در حوزه‌های آموزش و پیشگیری، اصلاح و درمان و مقابله برداشته شود، تصریح کرد: در تیرماه و مردادماه باید اقدامات تشکیلاتی، ساختاری و شناسایی انجام شود.

وی اظهار کرد: گام بعدی در شهریور، مهر و آبان‌ماه در زمینه آموزش و آگاه‌سازی مردم است و به طور گسترده باید برای آگاه‌سازی اقشار جامعه با همه ظرفیت‌های شهرستان اقدام شود و بازخورد این اطلاع‌رسانی‌ها نیز بررسی شود.

اسماعیلی تشدید مقابله با مواد مخدر را اقدامات اصلی در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال جاری عنوان و ابراز کرد: بحث مقابله با اعتیاد و اصلاح و درمان معتادین در این سه ماه باید انجام گیرد.

وی بر پیشروی در هر سه حوزه مذکور به طور متوازن تأکید کرد و گفت: آموزش و پیشگیری از اعتیاد بدون اصلاح و درمان و مقابله با اعتیاد کاری بیهوده است و باید در کنار هم صورت بگیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: کار آموزش و راهپیمایی و همایش برای مقابله با اعتیاد زمانی پاسخ می‌دهد که با سوداگران مرگ به شدت برخورد شود.

وی اضافه کرد: کسانی که تحت هر شرایطی اصلاح نشوند و باز هم بنیان خانواده‌ها را با مواد مخدر تهدید کنند باید به شدت مجازات شوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول