اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

گندم مازاد بر نیاز اردبیل در سیلوی سراوان ذخیره می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: مجوز صدور 30 هزار تن گندم به سیلوی سراوان گیلان صادر شده است.

گندم مازاد بر نیاز اردبیل در سیلوی سراوان ذخیره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در بازدید از مراحل خرید تضمینی گندم منطقه مغان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مکانی برای تخلیه و نگهداری گندم در شهرستان پارس‌‌آباد دو مرکز جداگانه در اصلاندوز و اولتان برای خرید و حمل مستقیم توسط شرکت غله پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مجوز اولیه تا سقف 30 هزار تن به مقصد سیلوی سراوان در استان گیلان از هم اکنون صادر شده است.

عزیزی بیان داشت: براساس برآورد مسئولان شهرستانی پیش‌بینی می‌کنیم امسال 200 هزار تن در شهرستان بیله‌سوار و 100 هزار تن در پارس آباد، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان داشته باشیم که خوشبختانه پیش از آغاز برداشت، بخش خصوصی از داخل و خارج استان برای خرید در منطقه حضور پیدا کرده است.

این مسئول ادامه داد: از 20 خرداد نیز خرید تضمینی دولتی توسط شرکت غله و اتحادیه‌های تعاونی و روستایی به عنوان مباشرین خرید در حوزه شهرستان بیله‌سوار آغاز شده و احتمال دارد در سایه رقابت بین دولت و بخش خصوصی برای خرید گندم روز به روز بهای گندم افزایش پیدا کند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در این دو شهرستان 9 مرکز توسط اتحادیه‌های تعاونی و روستایی و سه مرکز توسط شرکت غله اقدام به خرید تضمینی گندم می‌کنند.

وی تصریح کرد: پرداخت بهای گندم تحویلی نیز توسط بانک عامل (بانک سپه) به روز خواهد بود و در صورت ازدحام جلوی مراکز خرید فعالیت مراکز خرید شرکت غله شبانه‌روزی خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: برابر مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور و دستورالعمل خرید تضمینی گندم بهای هر کیلو گندم تحویلی به مراکز خرید با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید چهار هزار و 200 ریال خواهد بود که این مبلغ با توجه به درصد جدول پاکی قابل افزایش و کاهش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در پایان ابراز داشت: با توجه به بازدید انجام شده از مراکز خرید در شهرستان بیله‌سوار امسال درصد پاکی محصول در منطقه بسیار بالا و بی‌نظیر است و احتمال دارد تا 100 ریال نیز به ازای هر کیلو به مبلغ تعیین شده اضافه شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول