اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ساماندهی فارغ‌التحصیلان کشاورزی در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: فارغ‌التحصیلان کشاورزی گیلان در قالب تعاونی‌ها ساماندهی می‌شوند و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار می‌گیرد‌.

ساماندهی فارغ‌التحصیلان کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه نظام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه 415 هزار هکتار عرصه زراعی در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: از این مقدار 238 هزار هکتار شالیزاری است.

وی، ایران را جزو 10 کشور دنیا در تولید سالانه 100 میلیون تن محصولات کشاورزی دانست و افزود: در پایان برنامه پنجم این مقدار تولید باید به 120 میلیون تن برسد و 500 هزار شغل در بخش کشاورزی کشور ایجاد شود.

مقام ارشد دولت در گیلان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف استان به صورت علمی استعدادیابی شده است، تصریح کرد: در 10 شهرستان استان استعدادیابی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف قوانین جدید اجرا می‌شود، ابراز کرد: بخش‌های مختلف به تشکل‌های مردمی واگذار می‌شود.

سعادتی وجود 550 هزار هکتار جنگل، 250 هزار هکتار مرتع و 18 هزار هکتار تالاب انزلی را یک مزیت بزرگ و خدادادی در استان نامید و گفت: در بخش کشاورزی گیلان بیش از 164 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که 40 درصد آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بستر صادرات گل و گیاه در گیلان فراهم می‌شود، اذعان کرد: باید از این موقعیت استفاده بهینه کرد ضمن اینکه در بحث مشاغل خانگی با 99.5 درصد رتبه کشور را کسب کردیم.

این مسئول ارشد گیلان از تشکیل کار گروه کشاورزی گیلان خبر داد و یادآور شد: تشکیل این کارگروه به صورت ویژه پیگیری می‌شود و فارغ‌التحصیلان کشاورزی در قالب تعاونی‌ها ساماندهی می‌شوند و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار می‌گیرد‌.

وی، با اشاره به اینکه تشکل‌های مردمی باید بر فعالیت مسئولان نظارت کنند، ابراز کرد: در بخش اشتغال کشاورزی باید برای 18 هزار نفر شغل ایجاد شود در حالی که فارغ‌التحصیلان این بخش در استان تنها هشت هزار نفر است.

سعادتی با بیان اینکه نهضت کشاورزی نیاز به الزام دارد، خاطرنشان کرد: باید چهره به چهره پیام مسئولان به افراد رسانده شود و مسئولان در تمام عرصه‌ها مکلف هستند گوش شنوا داشته باشند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول