اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کشاورزی دانش‌بنیان در مازندران ترویج شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ترویج کشاورزی دانش‌بنیان در مازندران ضروری است.

کشاورزی دانش‌بنیان در مازندران ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا عظیمی بعدازظهر امروز در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی در کارگاه آموزشی نقش آموزش کارکنان در توسعه مدیریت و منابع انسانی با بیان اینکه مازندران تولید 72 نوع محصول کشاورزی را در سطح کشور برعهده دارد، اظهار داشت: استان مازندران در تولید 15 نوع محصول کشاورزی رتبه برتر کشوری را دارد.

وی ادامه داد: متوسط میانگین تولیدات محصولات کشاورزی مازندران در مقایسه با کشورهای پیشرفته پایین است.

عظیمی کشاورزی سنتی را موجب کاهش بهره‌وری در تولیدات دانست و گفت: بدون دانش و فناوری شاهد کاهش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و شکاف تولید در محصول استراتژیک برنج و نیز دیگر محصولات باغی استان می‌شود.

وی به ایجاد کشاورزی پایدار در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: مروجان و شرکت‌های مشاوره فنی و مهندسی کشاورزی به ترویج کشاورزی دانش‌بنیان روی آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: برنامه محوری پنجم توسعه تولید محصول سالم کشاورزی است که با کشاورزی دانش‌بنیان محقق می‌شود.

این مسئول به تولید محصولات کشاورزی بدون سموم و تولید محصولات ارگانیک تاکید کرد و گفت: جهت‌گیری برنامه‌های کشاورزی مازندران تولید محصولات ارگانیک و سالم است.

عظیمی اذعان داشت: آموزش و ترویج، مهد توسعه بخش کشاورزی است و تولید محصولات بدون سموم با بکارگیری آموزش‌های مستمر محقق می‌شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول