اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تهیه سند کشاورزی بردسکن/ نسبت به افزایش قیمت نان انتقاد داریم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از افزایش 30 درصدی قیمت نان اعتراض کرد و گفت: افزایش 30 درصدی قیمت نان ضربه شدیدی به تولیدات بخش کشاورزی است.

تهیه سند کشاورزی بردسکن/ نسبت به افزایش قیمت نان انتقاد داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد اسماعیل‌نیا صبح امروز در جمع تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی و دامی و مسئولان شهرستان بردسکن اظهار کرد: جلساتی که در حوزه بخش کشاورزی برگزار می‌شود می‌بایست در آن مشکلات را حل کرد و برایش راهکار ارائه داد. 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از افزایش 30 درصدی قیمت نان انتقاد کرد و گفت: اعتراض ما به قیمت گندم بود که 395 تومان اصلاً برای کشاورز ما مقرون به صرفه نیست که دولت هفت درصد به قیمت گندم اضافه کرد در صورتی که از این طرف بیش از 30 درصد قیمت نان را افزایش داد و این ضربه شدیدی به تولیدات بخش کشاورزی است.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه برای رسیدن به امنیت غذایی باید امنیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی داشته باشیم، گفت: رسیدن به این مهم مستلزم کشاورزی اقتصادی است و باید بحث مدیریت را در بخش کشاورزی پویا کرد تا درآمد پایدار و مستمری را در بخش شاهد باشیم.

نماینده مردم بردسکن در مجلس نهم با بیان اینکه تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی قهرمانان تولید هستند، بر قهرمان‌پروری در این بخش تاکید کرد و گفت: همانطور که در جهاد سازندگی کارها به صورت کار جهادی انجام می‌شد، امروز نیز باید کارشناسان جهاد کشاورزی با همان کار جهادی آن نتیجه‌بخشی، مردمی بودن و مخلصانه بودن را احیاء کنند.

وی به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی باید در صحنه عمل نیز عملیاتی شود نه اینکه فقط در حد شعار مطرح شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم بر تهیه سند کشاورزی روی 3 محصول انار، زعفران و پسته در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ما باید در بردسکن بتوانیم ظرف 3 سال آینده میانگین تولید این محصولات را به 2 برابر افزایش دهیم.

اسماعیل‌نیا ظرفیت بخش کشاورزی شهرستان بردسکن را مهم توصیف کرد و از کارشناسان این بخش خواست نسخه‌های عملیاتی برای افزایش راندمان تولید محصولات بپیچند.

وی افزود: فقط اگر روی 7 محصول در بردسکن کار شود، سالانه بالغ بر 700 میلیارد تومان برای شهرستان درآمد خواهد داشت به شرط اینکه بحث مدیریت را در بخش پویا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌‌آباد موتور اصلی اقتصاد کشور را بخش کشاورزی دانست و گفت: اگر این بخش دچار آسیب شود هم برای تولید کننده و هم برای مصرف ‌کننده و هم برای کشور ضربه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود که می‌طلبد در نقطه تعادل گام برداشته شود که هم به نفع مصرف کننده و هم به نفع تولید کننده و کشور باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجموعه مدیریت شهرستان باید برای 3 محصول بردسکن سند کشاورزی تهیه کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه تولید  کنندگان بخش کشاورزی قانع‌ترین و مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، از دولت خواست یارانه‌ها را برای جلوگیری از مهاجرت و زمینه اشتغال به بخش کشاورزی اختصاص دهد.

وی بر تقویت و حفظ جایگاه تولید کنندگان نمونه تاکید کرد و گفت: متاسفانه دلالان به صورت زالو درآمد کشاورزان را می‌خورند که باید جهاد کشاورزی با ارائه راهکار دنبال حذف آنها باشد.

اسماعیل‌نیا از برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هم‌چون سازمان تعاون روستایی، تعاون و صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این سازمان‌ها و وزارتخانه‌‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و گر نه چرا باید یک محصول با 12 برابر قیمت به دست مصرف‌ کننده برسد.

نماینده مردم بردسکن در مجلس نهم بر احداث استخرهای 2 منظوره در هر چاه موتور کشاورزی تاکید کرد و از کشاورزان خواست علاوه بر کار کشاورزی به دنبال پرورش آبزی‌پروری نیز باشند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول