اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

امر به معروف ضامن دستیابی به جامعه‌ای آرمانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امر به معروف و نهی از منکر را ضامن دستیابی به جامعه‌ای سالم و آرمانی دانست.

امر به معروف ضامن دستیابی به جامعه‌ای آرمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل اظهار کرد: سلامت و سعادت جامعه اسلامی در گرو اجرای سنت الهی امر به معروف و نهی از منکر است و مضاف بر این، رسالت خطیر نهادهای فرهنگی اشاعه و احیای این فریضه الهی است.

وی هدف شورای امر به معروف و نهی از منکر را اجرای دستورات و احکام اسلامی و احیای این فریضه الهی دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه مصادیق معروفات و مبارزه با مصادیق منکرات و ارتقای سطح آگاهی مردم از مزایا و ارزش‌های امر به معروف و نهی از منکر در تعمیم هنجارهای اجتماعی از دیگر اهداف مهم این شورا است.

وی، برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از فرصت‌ها،‌استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه مربوطه و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های همسو با اهداف سازمانی و عمومی مربوط با امر به معروف و نهی از منکر و تدوین و تبیین راهکارها،‌ روش‌ها و بهره‌مندی از شیوه‌های نفوذ مناسب و موثر در ترویج و احیای این فریضه الهی را از وظایف این شورا عنوان کرد.

داننده، ‌تدوین و استخراج دروس آموزشی متناسب با سطح مخاطبان، ‌آسیب‌شناسی، پژوهش و بررسی نقاط ضعف و قوت در اجرای امر به معروف ونهی از منکر و برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی با این موضوع را از دیگر وظایف این شورا برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ متعالی باید اقداماتی را از درون سازمان آغاز کرده و مصادیق معروف را تقویت کنیم.

وی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و بهره‌گیری از کتاب‌ها و مطالب منتشر شده در این راستا برای کارکنان دستگاه‌ها شد. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول