اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

بهترین راهکار برای اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین راهکار برای اصلاح تفکر و یک فرهنگ، امر به معروف و نهی از منکر است.

بهترین راهکار برای اصلاح، امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین توانایی در همایش تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر لزوم اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: بهترین راهکار برای اصلاح تفکر و یک فرهنگ، امر به معروف و نهی از منکر است که اثرگذاری بالایی دارد.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از خود فرد و از اطرافیان وی آغاز شود، عنوان کرد: در راه انجام دادن فرایض دینی چون امر به معروف و نهی از منکر نباید مانع‌تراشی و بهانه‌جویی باشد که در این راستا باید توجه خاصی داشت.

مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به سخن برخی از افراد مبنی بر اینکه دوره امر به معروف و نهی از منکر تمام شده است، تصریح کرد: باید همه موارد را ریشه‌یابی کرد چرا که در این راستا شاید مقدمات فراهم نشده باشد و در زمینه امر به معروف نیز شاید مفهوم اصلی این فریضه را متوجه نشده باشیم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در آن روزها وظیفه خطیر خود را به شایستگی به انجام رساندند و با این وصف دفاع از ارزش‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی وظیفه فرد فرد ما است.

توانایی گفت: انجام امر به معروف و تذکر دادن و نهی کردن از منکرات برکات و آثار ارزشمندی در جامعه دارد که در درجه نخست سبب بارور شدن و پویایی ارزش‌های دینی و فرهنگی در متن جامعه می‌‌شود.

وی با اشاره به خدمات و نحوه فعالیت امام جمعه سابق شهر بهار در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: تجربیات ارزشمند دکتر عظیمی‌زاده افتخاری برای استان همدان و عارفان این مرز و بوم است که بر اساس عملکرد بی‌بدیل خود شایسته خدمت در پست‌های کشوری می‌شوند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عظیمی‌زاده امام جمعه سابق شهر بهار، از 24 نفر از فعالان عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول