اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 10 روز صورت می‌گیرد

آموزش مستقیم توسط هنرمندان در نمایشگاه صنایع دستی نهاوند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: در نمایشگاه صنایع دستی نهاوند، آموزش مستقیم توسط هنرمندان به بازدیدکنندگان داده می‌شود.

آموزش مستقیم توسط هنرمندان در نمایشگاه صنایع دستی نهاوند

علی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار دستی هنرمندان صنایع دستی نهاوند در محل پایگاه میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی آثار هنرمندان صنایع دستی نهاوند و روستاهای اطراف به مدت 10 روز در محل پایگاه‌های میراث فرهنگی نهاوند در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند اظهار داشت: این نمایشگاه شامل 30 غرفه گلیم‌بافی، گبه‌بافی، جاجیم‌بافی، گیوه‌بافی، چلنگری، معرق چوب، منبت چوب، مشبک‌بافی، سراجی‌ سنتی، رودوزی سنتی و... است.

وی از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه را آموزش مستقیم توسط هنرمندان در این غرفه‌ها خواند و ادامه داد: در صورت ابراز علاقه بازدیدکنندگان آموزش‌های لازم برای بافت گلیم، گبه، گیوه و همچنین معرق چوب توسط مدیران غرفه‌ها داده می‌شود.

جعفری از فروش لوازم این نمایشگاه در این ایام خبر داد و ابراز داشت: محصولات این نمایشگاه که عمدتاً حاصل دست‌رنج هنرمندان صنایع دستی نهاوند است با 30 درصد تخفیف به علاقه‌مندان فروخته می‌شود.

وی از دیگر تسهیلات حضور در این نمایشگاه را بازدید از حمام حاج‌آقا تراب و دیگر مراکز گردشگری نهاوند مثل معبد لائودیسه خبر داد و افزود: امسال در ایام نوروز بیش از 30 هزار نفر از این مکان‌ها بازدید کردند که عمدتاً مهمانانی از سراسر کشور بوده‌اند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند به گمانه‌زنی تپه باستانی باباقاسم نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: گمانه‌زنی این تپه باستانی در چند منطقه هدف تعیین حریم و کاوش برای رسیدن به اعماق خاک بکر انجام می‌شود که تاکنون از هفت منطقه اطراف این تپه گمانه‌زنی توسط دکتر رهبر یکی از کارشناسان باسابقه میراث فرهنگی کشور انجام شده است.

وی افزود: نهاوند به دلیل وجود بیش از 250 اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری مکان مناسبی است تا دانشجویان بتوانند دروس عملی خود که وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری است را انجام دهند و با حضور در مکان‌های تاریخی و باستانی با موفقیت طی کنند زیرا در گمانه‌زنی تپه باستانی باباقاسم 10 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نهاوند حضور دارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول