اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

جمع‌آوری اطلاعات خانواده‌های زنجانی برای اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات خانواده‌ها برای اجرای طرح پزشک خانواده‌ در شهرها گفت: سر شماری تا پایان سال جاری در زنجان به پایان می‌رسد.

جمع‌آوری اطلاعات خانواده‌های زنجانی برای اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی و سلامت روان جامع‌نگر زنجان با اشاره به اینکه یک سوم از مراجعان به اطبا مشکل جسمی ندارند، اظهار داشت: اغلب این مراجعان از مشکلات روانی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه 21 درصد از مردم به مشکلات ناشی از ناراحتی‌های روحی و روانی مبتلا هستند، افزود: این درصد از جمعیت از انواع ناراحتی‌ها روانی رنج می‌برند.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان زنجان موضوع سلامت را حاکمیتی دانست و تصریح کرد: برای مواجه با این حجم عظیم بیماران باید چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه در حدود 50 درصد از خانواده‌های مطلقه از مشکلات جنسی رنج می‌برند، اضافه کرد: شیوع این مشکلات و عدم درمان آن مشکلات جانبی مانند افسردگی را به همراه دارد.

سروری سلامت جامعه را در گروه سلامت خانواده دانست و تصریح کرد: سلامت هر خانواده هم منوط به سلامت مادر خانواده است.

وی ترس کاذب را مانع بیان وجود مشکل در دو حوزه روان و همچنین مشکلات جنسی برشمرد و اضافه کرد: بر خلاف باور توده مردم که نگاه علمی ندارند دین اسلام بیشتر از هر دین دیگری توجه به مسائل جنسی را توصیه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: مشکلات جنسی در اغلب خانواده‌های مبتلا، منجر به متارکه زوج‌ها شده و مشکلات بعدی ناشی از طلاق را بر دوش خانواده‌ها و جامعه می‌گذارد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی کلینیک سلامت روان جامعه نگر به ارتقای سلامت جامعه، کمک شایان توجهی می‌کند.

سروری با اشاره به آغاز مراحل اجرایی طرح پزشک خانواده در شهرهای استان زنجان اضافه کرد: این طرح در واقع به نوعی موضوع سلامت روانی را هم در بر می‌گیرد.

وی سلامت محور بودن را مهم‌ترین مشخصه طرح پزشک خانواده اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح تضمین سلامت فرد، خانواده و در نهایت جامعه را تضمین می‌کند.

قائم مقام وزیر در استان زنجان با اشاره به آغاز جمع‌آوری اطلاعات مردم در شهرها اضافه کرد: سرشماری از 92 درصد از مردم به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته جاری کار جمع‌آوری اطلاعات به پایان برسد.

وی ادامه داد: با آماده شدن ساز و کار اجرای طرح پزشک خانواده در شهرها، این طرح در آغاز مرداد ماه در زنجان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول