اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

آغاز ثبت‌نام هرمزگانی‌ها در طرح پزشک خانواده/ رایگان‌سازی سطح نخست خدمات درمانی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان از آغاز ثبت‌نام مردم این استان در طرح پزشک خانواده خبر داد.

آغاز ثبت‌نام هرمزگانی‌ها در طرح پزشک خانواده/ رایگان‌سازی سطح نخست خدمات درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری عصر امروز در یک نشست خبری که به تشریح و چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده اختصاص داشت، افزود: نقش رسانه‌ها در آگاهی دادن به مردم پیرامون اجرای این طرح، نقشی اساسی و درخور توجه است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری رسانه‌های ارتباط جمعی، سازمان‌های بیمه‌گر، پزشکان و نیروهای ارائه دهنده خدمات سلامت و مردم استان این طرح به خوبی در استان هرمزگان به عنوان استان پیشرو اجرا شود.

شکاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف اجرای این طرح، اذعان داشت: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری هزینه‌های مردم برای دریافت خدمات با کیفیت بهداشت و درمان کاهش پیدا می‌کند و در سطح نخست هزینه‌ها نیز رایگان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده شهری از 27 خردادماه سال جاری با ثبت‌نام مردم در سراسر شهرهای استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز شد، اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌های بهداشتی درمانی در استان هرمزگان آماده است تا طرح پزشک خانواده شهری به طور کامل در این استان اجرایی شود.

به گفته شکاری، در واقع این طرح با هدف تحقق عدالت در سلامت و دسترسی همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و با کیفیت در استان هرمزگان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح هر یک از پزشکان با تحت پوشش قرار دادن جمعیت بین 500 تا 2 هزار و 500 نفر در هر یک از مراکز ارائه خدمات پزشک خانواده، به جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند.

شکاری گفت: تیم پزشک خانواده در قالب تیم سلامت خدمات بهداشتی درمانی ارائه خدمت می‌دهد.

وی ادامه داد: هر یک از مراکز ارائه خدمات پزشک خانواده از یک تیم 17 نفره تشکیل می‌شود که شامل پزشک عمومی، پرستار، کارشناس روان‌شناس بالینی، کارشناس تغذیه، کارشناس مامایی، کاردان یا کارشناس بهداشت محیط و کاردان یا کارشناس مبارزه با بیماری‌ها می‌شود.

شکاری گفت: ساختار هر یک از تیم‌های سلامت خدمات بهداشتی توان پوشش جمعیت 10 هزار نفری از بیماران را داراست.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمات در این طرح رایگان است افزود: در طرح پزشک خانواده خدمات سطح نخست مانند ویزیت پزشک عمومی، تزریقات و پانسمان و دارو رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

شکاری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در سال‌های اخیر به یمن توجه وزارت بهداشت به توسعه حوزه سلامت هرمزگان، رویدادهای مطلوبی در این حوزه به وقوع پیوسته است، افزود: هرمزگان در بخش‌های درمانی و بهداشتی در حال تبدیل شدن به یکی از استان‌های مطرح کشور است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول