اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر:

سرانه زباله شوشتر از متوسط استانی بیشتر است

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر گفت: سرانه تولید زباله در شوشتر از متوسط استانی نیز بیشتر است و به این دلیل باید برای این مشکل فرهنگ‌سازی کرد.

سرانه زباله شوشتر از متوسط استانی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آرش دُر پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: سرانه تولید زباله در شوشتر از متوسط استانی که از متوسط ملی نیز فاصله زیادی دارد، بیشتر است و باید برای این مهم فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه شهر شوشتر نیازمند فرهنگ‌سازی در بخش تولید زباله دارد، افزود: شهر شوشتر با جمعیتی بیش از 108 هزار نفر در روز 105 تن زباله خشت و مرطوب تولید می‌کند که این میزان زباله سرانه‌ای معادل 972 گرم زباله را برای هر نفر نشان می‌دهد که از متوسط استانی نیز بیشتر است.

وی با اشاره به متوسط استانی و ملی تولید زباله در کشور گفت: در شرایط کنونی متوسط استانی تولید زباله 750 گرم و متوسط سرانه ملی 632 گرم است که شوشتر از همه این ارقام آماری بیشتر را به خود اختصاص داده است.

دُر با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر در این باره باید چاره‌اندیشی کند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا در بخش تولید زباله فرهنگ‌سازی شود تا سرانه تولید زباله در سطح شهرستان کاهش یابد و هزینه‌های جمع آوری زباله شهرداری نیز کاهش یابد و خدمات دهی به مردم افزایش یابد.

شهردار شوشتر با تأکید بر اینکه سد معبر در سطح شهر شوشتر کاهش یافته است، بیان کرد: سد معبر در سطح شهر شوشتر کاهش یافته و اعمال جریمه در این بخش بسیار کارساز بوده است.

وی با اشاره به میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده در این رابطه افزود: برای نخستین بار سد معبر جریمه بین 100 تا200 هزار تومان و در نوبت دوم 200 تا 300 هزار تومان برای افراد جریمه در نظر گرفته می‌شود.

شهرداری شوشتر با اشاره به بهره‌برداری قریب‌الوقوع از روگذر توحید شوشتر خاطرنشان کرد: روگذر توحید شوشتر با حضور آیت الله موسوی جزایری و فرمانده محترم سپاه پاسداران استان خوزستان در روز شنبه هفته آینده مصادف با میلاد امام حسین (ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول