اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی آمل:

85 درصد عرصه‌های آمل در اختیار منابع طبیعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: 85 درصد عرصه‌های شهرستان آمل در اختیار منابع طبیعی است.

85 درصد عرصه‌های آمل در اختیار منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، وحید خلیلی بعدازظهر امروز در ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل با اشاره به اینکه 300 هزار هکتار عرصه در شهرستان آمل وجود دارد، بیان کرد: از این میزان 250 هزار هکتار در زمره منابع طبیعی قرار می‌گیرد.

وی افزود: 85 درصد عرصه‌های شهرستان آمل در اختیار منابع طبیعی است.

خلیلی با تاکید بر اینکه عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان آمل دارای فراز و نشیب فراوان است، تصریح کرد: میزان اراضی مسطح در آمل زیاد نیست و مدیریت اراضی غیرمسطح نیز با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه براساس متوسط‌‌ های اعلام شده برای هر هزار هکتار عرصه‌های طبیعی یک مامور حفاظت باید در نظر گرفته شود، گفت: برای 250 هزار هکتار عرصه طبیعی آمل نیاز به 250 نفر نیرو است.

خلیلی یادآور شد: ولی تنها 25 نفر در آمل حفاظت از عرصه‌های طبیعی را بر عهده دارند.

وی گفت: ماموران حفاظت منابع طبیعی آمل 10 برابر میزان استاندارد تعریف شده کار می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با اشاره به اینکه تصرف به اراضی طبیعی و چرای بی‌رویه دام همچنان در این عرصه‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکلات ضروری است.

خلیلی با تاکید بر اینکه سالانه بر اساس اعتبارات کمیته برنامه‌‌ریزی برنامه‌هایی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگرچه متولی این بخش وزارت نیرو است ولی منابع طبیعی نیز در این زمینه همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از تهدیدات جدی منابع طبیعی آتش‌سوزی در عرصه‌ها است، گفت: آموزش‌های لازم و تجهیز امکانات می‌تواند این روند را کاهش دهد.

انتهای ‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول