اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

تدبر و تمسک به قرآن راه رسیدن به فرهنگ آرمانی ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: رسیدن به فرهنگ آرمانی ایرانی اسلامی، با تدبر و تمسک به قرآن امکان‌پذیر است.

تدبر و تمسک به قرآن راه رسیدن به فرهنگ آرمانی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدمحمد موسوی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان قرآنی استان، اظهار داشت: پیام نور استان زنجان در دو سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری در زمینه توسعه و ترویج قرآن انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان مرکزی پیام نور کشور به عنوان دانشگاه برتر فرهنگی کشور انتخاب شد، تصریح کرد: بخش اعظم از شاخص‌های این انتخاب مدیون فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دانشگاه پیام نور استان زنجان بود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و کسب عنوان غرفه برتر در بین دانشگاه‌هایی که به صورت تخصصی در زمینه‌های قرآنی فعالیت دارند، برگزاری موفق مسابقات سراسری قرآن و همچنین برگزاری جشنواره پژوهش‌های قرآنی را از جمله برنامه‌های موفق قرآنی دانشگاه عنوان کرد، که توانست استان زنجان را به همگان معرفی کند.

وی مهندسی فعالیت‌های قرآنی را از روش‌های توسعه و ترویج قرآن در جامعه اعلام کرد و گفت: ما مهندسی فرهنگ قرآنی و نیز فرهنگ اصیل قرآنی را داشته و در پی رسیدن به فرهنگ آرمانی اصیل ایرانی و اسلامی هستیم.

موسوی گفت: رسیدن به فرهنگ آرمانی ایرانی اسلامی، با تدبر و تمسک به قرآن امکان‌پذیر است، که باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان تبادل نظر و هم‌اندیشی با فعالان قرآنی را مهم و موثر در توسعه فعالیت‌های قرآنی توصیف و اظهار داشت: پرداختن به مسائل قرآنی از جمله دغدغه‌های این قشر از افراد استان به شمار می‌رود.

وی هجوم گسترده فرهنگ و تمدن جدید غربی و عقب ماندگی کشورهای اسلامی را  دو مشکل این کشورها از قرن 18 عنوان کرد و افزود: نخبگان جوامع در برابر آن دو واکنش در قالب تجدد و اصلاح دینی از خود نشان می‌دهند.

موسوی اضافه کرد: کسانی در مسیر تجدد قرار می‌گیرند، علت عقب ماندگی جوامع را سنت‌ها و میراث فرهنگی آنها دانسته و راه برون رفت از آن را پذیرش تقلید منشانه از فرهنگ جدید غربی در قالب علم جدید می‌بینند.

وی واکنش دوم را اصلاح دینی و فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی عنوان کرد و راه برون‌رفت از آن را بازگشت به آموزه‌ها و تعالیم اصیل دینی ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز در این راستا شکل گرفته است، یادآور شد: انقلاب اسلامی به نوعی بیدار باشی برای مبانی هویت بخشی فرهنگی جامعه بویژه تمسک به قرآن بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هر دانشگاهی برای اینکه قرائت، تدبر و تمسک به قرآن را در زندگی جاری و ساری کند، فعالیت‌های وسیعی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول