اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

طرح قرآنی 1446 در کانون‌های مساجد کردستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از آغاز طرح قرآنی 1446 از امروز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

طرح قرآنی 1446 در کانون‌های مساجد کردستان آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامل گلباغی یکشنبه‌شب در نخستین جلسه توجیهی آموزشی مربیان طرح قرآنی 1446 در سنندج اظهار داشت: طرح قرآنی 1446 در سال‌جاری با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم از امروز مصادف با عید مبعث در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان آغاز می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی مخاطبان با مفاهیم بلند سوره‌های جزء 30 قرآن کریم، غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان، ایجاد شور و نشاط معنوی و قرآنی در جامعه عنوان کرد.

به گفته مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، اهمیت حضور مربیان قرآنی در کانون‌های فرهنگی و هنری روستاها قابل توجه بوده و گسترش فعالیت‌های قرآنی در روستاها یکی از سیاست‌های اصلی نهادهای دینی و فرهنگی است که باید با جدیت، کار و تلاش مضاعف محقق شود.

وی بر اجرای برنامه‌هایی با حضور شخصیت‌های برجسته قرآنی با توجه به معراج پیامبر عظیم‌الشأن(ص) در تمامی مساجد توسط مربیان قرآنی استان تاکید کرد.

گلباغی اوقات فراغت را فرصتی مغتنم برای فراهم کردن بستری مناسب برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: این امر جز با برنامه‌ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‎ها و برنامه‌ها و نیز اهتمام نسبت به اجرای فعالیت‌های شادی‌آفرین و نشاط‌آور در پرتو آموز‌ه‌های دینی محقق نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مربیان جامعه وظیفه دارند قرآن کریم را که تجلی‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، به میان جوانان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا، و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند.

کارشناس  آموزش و پژوهش دبیرخانه امور مساجد کردستان نیز در ادامه این جلسه گفت: بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری راه ملت ایران در آینده، راه دفاع از اسلام و قرآن و راه برافراشتن پرچم اسلام و قرآن در سطح عالم است و همه باید از فرمایشات آن بزرگوار تبعیت کنند.

رحمان غریبی افزود: طرح قرآنی و سراسری 1446 تابستان امسال با رویکردی جدید و تأکید بر حفظ جزء 30 قرآن کریم به همت این شبکه بین‌المللی اجرا می‌شود و همانند پنج دوره قبل، همه اقشار جامعه در هر رده سنی مخاطبان این طرح قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: البته همانند پنج دوره قبل به روخوانی، روان‌خوانی، درک معنی و مفاهیم آیات و سوره‌ها توجه خواهد شد و نگاهی صرف به حفظ سوره‌ها نخواهیم داشت، اما اساس طرح امسال آن حفظ سوره‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود، خاطرنشان ساخت: طرح‌های قرآنی 1441 تا 1445 از سال 1386 هر ساله با محوریت یکی از سوره‌های قرآن کریم به همت شبکه قرآن و معارف سیما و با همکاری دیگر نهادهای قرآنی برگزار می‌شود که امسال حفظ جزء 30 قرآن با عنوان 1446 یعنی گذشت هزار و چهارصد و چهل و ششمین سال نزول قرآن محوریت این برنامه است.

غریبی یادآور شد: در سال‌های گذشته طرح قرآنی 1441 با محوریت آموزش روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم آیات سوره مبارکه زمر، طرح قرآنی 1442 با موضوع مفاهیم سوره یوسف، طرح قرآنی 1443 با محوریت سوره اسرا، طرح قرآنی 1444 با هدف ترویج مفاهیم سوره کهف و طرح قرآنی 1445 در سال جهاد اقتصادی با محوریت پیام‌های سوره مبارکه انفال برگزار شد.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در طرح قرآنی 1446 می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌سانی شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی اینترنتی www.Qurantv.ir از آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این طرح ملی مطلع شوند.

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه امور مساجد کردستان در پایان گفت: جوایز ارزنده‌ای از جمله 1446 کمک هزینه سفر به عمره مفرده، 1446 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 1446 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هزاران جایزه فرهنگی دیگر برای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول