اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

ارتقای امنیت اولویت اصلی دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: افزایش ضریب ارتقای امنیت اولویت اصلی دستگاه قضایی است.

ارتقای امنیت اولویت اصلی دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان در آستانه فرا رسیدن هفته قوه قضائیه بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راهکارهایی مانند پیشگیری، به صلح کشیدن دعاوی و برخورد جدی با جرایم خشن ضریب ارتقای امنیت را افزایش می‌دهیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تسریع در برخورد قاطع با جرایم خشن از جمله آدم‌ربایی، زورگیری، قاچاق عمده مواد مخدر، تجاوز به عنف و قتل‌های فجیع از سیاست‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی افزود: اگر جرم خشنی در سطح این استان صورت گیرد باید در همان روز رئیس کل دادگستری استان و رئیس دادگستری شهرستان مطلع شوند و روند رسیدگی از ابتدا تا انتها زیر نظر آن‌ها انجام شود.

خدائیان با اشاره به اهمیت کاهش اطاله دادرسی در جذب رضایت شهروندان تصریح کرد: با وجود عدم افزایش نیروهای قضایی دادگستری این استان به لطف تلاش‌های بیشتر همکاران قضایی شاهد کاهش زمان اطاله دادرسی هستیم.

وی گفت: در تعداد پرونده‌های مختومه در سال 90 نسبت به سال 89 شاهد رشد 10 درصدی بودیم که این آمار با وجود افزایش رشد ورودی پرونده‌ها می‌باشد.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: در دادسراها نیز در سال 90 در آمار پرونده‌های مختومه شاهد افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل بوده‌ایم و در دادگاه‌های تجدید‌نظر این استان از نظر تعداد پرونده‌ها و کاهش آمار موجودی رتبه نخست کشور را کسب کرده‌ایم.

خدائیان خاطرنشان کرد: در اجرای احکام کیفری نیز شاهد رشد 21 درصدی و در آمار پرونده‌های مختومه دادگاه‌های خانواده نیز رشد 33 درصدی را در سال 90 نسبت به سال 89 شاهد بوده‌ایم.

*برخورد جدی با زمین‌خواران 

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان فارس در سال‌های گذشته تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده است، گفت: در این راستا با افرادی که فکر می‌کردند گردن کلفت هستند و یا پشتشان گرم است برخورد جدی شد.

وی افزود: سال گذشته با حکم محاکم از بیش از 6 هزار هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی 11 میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با بیان اینکه آستانه تحمل مردم بسیار پایین است، گفت: آستانه تحمل مردم به لحاظ برخی مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیار پایین است و با کوچک‌ترین بگو مگو، کار به دعوا و منازعه و ارجاع به دستگاه قضایی می‌کشد.

خدائیان ادامه داد: سرقت، ضرب و جرح و سست شدن بنیان خانواده سه جرم غالب و معضل در استان فارس است که تهدیدی برای سلامت جامعه قلمداد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: اساس خانواده در حال لطمه دیدن است و این موضوع نیاز به کار فرهنگی دارد، اگر شوهر در یک خانواده خطایی کرد و جرمی مرتکب شد برخورد قضایی با شوهر به تنهایی کافی نیست، اعتیاد، فقر و بیکاری ریشه‌های خانواده‌ها را سست می‌کند.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رسیدگی به پرونده اتهام برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این پرونده در مراحل تجدید‌نظر است و تا چیزی به اثبات نرسد و ابلاغ نشود، اطلاع‌رسانی از آن جایز نیست.

وی همچنین درباره تخلف مالی در یکی از بانک‌های شیراز گفت: هنوز دلایل و مدارک کافی در این زمینه ارائه نشده و تنها گزارشی از اختلاس رسیده است اما اختلاس بودن یا نبودن آن هنوز به اثبات نرسیده و یکی دو نفر در این زمینه متهم هستند اما اتهام به اثبات نرسیده، از این رو اطلاع‌رسانی از آن صحیح نیست.

وی در پایان با اشاره به آمار بالای زندانیان مالی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما کاهش آمار زندانیان مالی با استفاده از کمک‌های خیرین و تسهیلات ویژه بانکی است که امیدواریم با نگاه ویژه قضات، دربازداشت کمتر مجرمان جرایم غیرعمد مانند مهریه، دیه و چک‌ها شاهد کاهش آمار زندانیان باشیم.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول