اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب اراک:

تمام سرکرده‌های اراذل و اوباش در اراک دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اراک از دستگیری تمام سرکرده‌های اراذل و اوباش در اراک خبر داد.

تمام سرکرده‌های اراذل و اوباش در اراک دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرشید طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای استان به همراه داشت که یکی از آنها برخورد با اراذل و اوباش و دستگیری سرکرده‌های این باندها بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همه سرکرده‌های اراذل و اوباش اراک به استثنای دو نفر که از استان خارج شده و به سایر استان‌های کشور متواری شدند، شناسایی و دستگیر شده و امروز هیچ اراذل و اوباش حرفه‌ای در اراک وجود ندارد، تنها نوچه‌های آنها گاها در سطح پارک‌ها برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند که برخورد با این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان داشت: در حال حاضر 20 نفر از اوباش در اراک که اقدام به اخاذی، زورگیری و تهدید به قتل می‌کردند، شناسنامه‌دار و دستگیر شده‌اند.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده‌های وارده به دادسراهای اراک گفت: در سال گذشته بالغ بر 25 هزار و 885 مورد پرونده‌ به دادسراهای اراک ارجاع شد که نسبت به سال 89 از 16 درصد افزایش برخوردار بود.

وی آمار کل پرونده‌های وارده به دادسراهای استان در سال 89 را حدود 59 هزار و 603 فقره اعلام کرد و افزود: این تعداد در سال گذشته با 17.5 درصد رشد به 64 هزار و 308 فقره رسید که 50 درصد پرونده‌ها مربوط به اراک بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به وضعیت پرونده‌های سرقت بیان داشت: در سال گذشته پرونده‌های سرقت اراک یک‌هزار و 663 فقره بود که این میزان در سه ماه نخست امسال به یک‌هزار و 123 مورد رسیده است که می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سرقت‌ها استقرار دوربین‌های مدار بسته، اقدامات انتظامی و قرارهای سنگین برای سارقان است.

طاهری از رسیدگی به 581 فقره مواد مخدر در سال جاری خبر داد و ادامه داد: تعداد پرونده‌های وارده مربوط به مواد مخدر در سه ماهه نخست سال گذشته 427 فقره بود که امسال به 581 فقره رسید.

وی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده در دادسراها برای پرونده‌های بزرگ را 96 روز، پرونده‌های عادی 30 روز و در دادگاه‌ها 36 روز و در محاکم تجدید نظر 43 روز عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول