اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه در مجلس:

فاجعه بحران آب 2 هزار مهریزی را بیکار می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس گفت: واحدهای صنعتی مهریز به دلیل بحران آب در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند و شرکت آب منطقه‌ای یزد باید به فوریت این مشکل را حل کند.

فاجعه بحران آب 2 هزار مهریزی را بیکار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، دخیل عباس زارع‌زاده ظهر امروز در نشستی با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان یزد و جمعی از مسئولان صنعت شهرستان مهریز با انتقاد شدید از شرکت آب منطقه‌ای یزد در مورد ناعدالتی محض در تخصیص آب انتقالی به شهرستان‌های استان یزد اظهار داشت: مردم مهریز مگر خونشان کمرنگ‌تر از مردم دیگر شهرستان‌هاست که چندین سال است از بحران کم‌آبی رنج می‌برند و هر روز آمار بیکاری در این شهرستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: تنها جرم مردم این دیار این است که ساکن شهرستانی هستند که بیش از 19 قنات آب از ‌آن به مرکز استان و دشت‌های میبد و اردکان سرازیر می‌شود و بخش اعظمی از منابع آبی استان را تامین می‌کند.

زارع‌زاده عنوان کرد: مردم شهرستان مهریز از نعمت آبی که زیرپاهایشان جریان دارد، محرومند و این در حالی است که پس از گذشت 13 سال از انتقال آب به استان یزد، برخی شهرستان‌ها در تمامی این 13 سال، تمام حجم تخصیصی خود از آب انتقالی را دریافت کردند و از نظر منابع آبی هیچ منفعتی برای استان نداشتند.

وی ضمن دفاع از حقوق مردم شهرهای بهاباد و خاتم که مشکل کم‌آبی دارند، بیان کرد: در استانی که به نام دارالعباده معروف است، مسئولان آب منطقه‌ای آن متاسفانه جسارت رعایت عدالت در تخصیص آب انتقالی را ندارند و در برابر برخی نمایندگان تسلیم می‌شوند و این مشکل به هر قیمتی که شده باید حل شود.

زارع‌زاده بیان کرد: 13 سال است که استان یزد از آب انتقالی بهره می‌برد و معلوم نیست چه کسی این تخصیص‌ها را برای شهرستان‌ها در نظر گرفته و همچنان از این تخصیص دفاع می‌کند.

وی افزود: 150 لیتر در ثانیه سهمیه شهرستان مهریز در آب انتقالی به استان یزد است اما هم‌اکنون با پیگیری‌های مسئولان شهرستان تنها کمتر از 50 لیتر در ثانیه از این آب به شهرستان مهریز سرازیر است و آن هم برای شرب این مردم استفاده می‌شود و از آن طرف نیز برخی شهرستان‌ها از همان ابتدا بیش از 200 لیتر در ثانیه از آب انتقالی بهره‌مند بودند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مهریز نیز در این نشست با بیان اینکه 2هزار نفر از جوانان مهریز در 72 واحد شهرک صنعتی مهریز مشغول کار هستند، گفت: تعطیلی واحدهای صنعتی مهریز، تبعات اجتماعی زیادی همچون بیکاری و کاهش تولید را در بر خواهد داشت و این نیازمند حمایت جدی مسئولان و رعایت عدالت در تخصیص آب به شهرستان مهریز است.

حمیدرضا بشارت افزود: 72 واحد که در شهرک صنعتی مهریز فعال هستند به 40 لیتر در ثانیه آب نیاز دارند که این میزان از ابتدا 10 لیتر در ثانیه از یکی از چاه‌های مجاور تامین می‌شد و با افزایش واحدهای صنعتی، این موضوع در حال تبدیل به فاجعه و بحرانی جبران‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: 200 واحد صنعتی در شهرستان مهریز در ماه‌های اخیر مجوز احداث گرفته‌اند که با مشکل کم‌آبی شدید مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول