اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

قوه قضائیه ضامن اجرای عدالت در سطوح دولتی و مدنی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: قوه قضائیه با مجازات نقض کنندگان حقوق شهروندی، حتی اگر یک کارگزار دولتی این نقض را مرتکب شده باشد، اجرای عدالت را در سطوح مختلف دولتی و مدنی ضمانت می‌کند.

قوه قضائیه ضامن اجرای عدالت در سطوح دولتی و مدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا انصاری ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اصفهان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه قوه قضائیه محضر اقتدار حاکمیت‌ها است، اظهار داشت: در نظام‌های حکومتی که براساس تفکیک قوا شکل گرفته است، قدرت قوه قضائیه نشان از اقتدار آن نظام دارد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از تمام آزادی‌های مشروع و قانونی شهروندان حمایت می‌کند، تصریح کرد: اجرای حکم عادلانه و منصفانه برای ایجاد عدالت خواست آحاد مردم جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به قانون اساسی و استقلال قوه قضائیه نسبت به سایر دستگاه‌ها تاکید کرد: در داخل سلسله مراتب دستگاه قضا نیز استقلال قضات نسبت به بالاترین مقام قضایی پیش‌بینی شده است و در حال حاضر قضات شریف ما در رسیدگی به پرونده‌‌ها، ناظری غیر از خداوند را برای خود متصور نیستند.

وی بیان داشت: امروز تشکیلات قضایی و قضات از افرادی شجاع، مؤمن و خودساخته، ساخته شده است که تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرند.

انصاری تاکید کرد: دادگستری استان اصفهان تاکنون اقدامات موثری در ارتباط با هنجارشکنان نظم اجتماعی و مقابله با اراذل و اوباش در سرتاسر استان اصفهان انجام داده است و دادگستری در مقابله با تهدید‌ کنندگان امنیت اجتماعی هیچ‌ گونه تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مواردی که در ارتباط با قوه قضائیه باید به آن اشاره کرد تأثیر ناپذیری این قوه از جریان‌های سیاسی است.

*خدمات الکترونیکی قضایی راهی برای سلامت نظام اداری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مورد حجم پرونده‌های موجود در دادسراها با بیان اینکه وجود چنین حجم‌هایی از پرونده علاوه بر شکایت ارباب‌رجوعان، خستگی همکارانمان در قوه قضائیه را نیز به دنبال دارد، تصریح کرد: البته کارمندان قوه قضائیه با تلاش مضاعف و احساس مسئولیت بالای خود سعی در کیفی شدن پرونده‌های رسیده به قوه قضائیه دارند.

وی تاکید کرد: مسئولان قوه قضائیه برای کاهش مراجعات مردمی و تسریع در امر رسیدگی‌های قضایی اقدامات لازم را برای راه‌اندازی پرونده الکترونیکی قضایی انجام داده‌اند.

انصاری ادامه داد: در طرح پرونده الکترونیکی قضایی افراد حقیقی و حقوقی برای طرح شکایات خود و سایر امور قضایی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و در طرح ساماندهی الکترونیکی قضایی ثبت‌نام می‌کنند.

وی بیان داشت: افراد حقیقی و حقوقی در طرح ساماندهی الکترونیک شکایات خود را به صورت مستند و به صورت الکترونیک و پس از پرداخت وجوه پیش‌بینی شده در این سامانه ثبت کرده و این ثبت در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار داده می‌شود و مسئولان قضایی نیز تعیین وقت رسیدگی را از طریق سامانه در اختیار طرفین دعوا قرار می‌دهند.

*شورای حل اختلاف ریشه در فرهنگ اصیل اسلامی دارد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تشکیل شوراهای حل اختلاف گفت: شوراهای حل اختلاف براساس محور قرار دادن مسامحه و برقراری فرهنگ صلح و سازش که ریشه در اصول اسلامی دارد به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف، برای برطرف کردن حل و فصل مرافعه‌ها و براساس ایجاد شرایط سازش در تمام زمینه‌‌ها پیش‌بینی شده است.

* اقدامات صحیح اقتصادی مورد حمایت جدی قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اشاره‌ای به مفاسد اقتصادی کرد و گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، مشکلات به وجود آمده در بدنه بعضی بانک‌ها است که با وجود کارمندان شریفی که در بانک‌ها مشغول فعالیت هستند، اما وجود چنین مشکلاتی ارائه تسهیلات بانکی را به مردم و به خصوص تسهیلات ارائه شده به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کُند می‌کند.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های درست اقتصادی نه تنها مورد اتهام قرار نمی‌گیرد، بلکه مرد حمایت جدی قوه قضاییه نیز قرار دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول