اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

قوانین تغییر نیافته قوه قضائیه باید جنبه اسلامی پیدا کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: مجلس و قوه قضائیه به دلیل تعداد زیاد قوانین، هنوز نتوانسته‌اند بسیاری از قوانین طاغوت را به قوانین اسلامی تبدیل کنند که این موضوع باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

قوانین تغییر نیافته قوه قضائیه باید جنبه اسلامی پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به مناسبت ایام ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل اظهار داشت: زمانی که یک فرد قصد دارد سازمانی را مدیریت کند باید در ابتدا خودسازی‌های لازم را برای خود انجام دهد.

وی ضمن برشمردن سجایای این سه مقام بزرگ اسلامی ادامه داد: امیدوارم خداوند عیدی این روزها را برای ما در کوتاه کردن دست دشمنان اسلام قرار دهد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز ششم تیرماه و روز جانباز تاکید کرد: در این روز رهبر معظم انقلاب به مقام جانبازی رسیدند و افتخار جانبازان کشورمان نیز در جانبازی رهبرشان است.

وی با بیان اینکه مقام جانبازان از شهیدان بالاتر است، اظهار داشت: جانبازان نیز مانند شهدا از خودگذشتگی کرده و در عین حال نیز باید از صبر و تحمل زیادی برخوردار باشند و وظیفه ما نیز این است که بیش از پیش به این افراد توجه کنیم.

طباطبایی‌نژاد در مورد روز هفتم تیرماه و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانشان اظهار داشت: اگر امام خمینی(ره) دلداری‌های لازم را به مردم نمی‌دادند، به طور حتم بسیاری از افراد جامعه خود را در آن لحظه می‌باختند، اما با دلداری‌های امام همه متوجه شدند، استعداد‌های نابی مانند دکتر بهشتی در ایران فراوان است.

وی تاکید کرد: حادثه شهادت دکتر بهشتی در صورتی که در هر کشور دیگری رخ داده بود، به طور حتم آن حکومت با شکست مواجه شده بود.

امام جمعه اصفهان اشاره‌ای به هفته قوه قضائیه کرد و ادامه داد: تلاش‌های بسیار خوبی در این قوه صورت گرفته است، اما باید بیش از گذشته این اقدام‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به دلیل تعدد زیاد مواد قانونی، بسیاری از قوانین موجود در قوه قضائیه از نظام پیشین طاغوت باقی‌ مانده است که باید به قوانین اسلامی تغییر یابد، اظهار داشت: مجلس و قوه قضائیه به دلیل تعداد زیاد قوانین هنوز نتوانسته‌اند بسیاری از قوانین طاغوت را به قوانین اسلامی تبدیل کنند که این موضوع باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول