اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت می‌گیرد

شرکت 4 هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی کاشان

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه کاشان از حضور 4 هزار دانش‌آموز دختر و پسر کاشانی در طرح اردوهای جهادی و هجرت سه این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

شرکت 4 هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، احسان عطابخشیان ظهر امروز در آئین افتتاحیه اردوهای جهادی و طرح هجرت سه شهرستان کاشان در کانون جوانه‌های این شهرستان اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز کاشانی در طرح‌های جهادی، هجرت سه، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و بنیاد شهید شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون یک‌هزار و 400 نفر برای حضور در اردوهای طرح هجرت سه شهرستان کاشان ثبت‌نام کرده‌اند ابراز داشت: 446 نفر دانش‌آموز کاشانی در طرح‌های یک روزه جهادی این شهرستان حضور می‌یابند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد 580 نفر نیز در طرح اردوهای جهادی در قالب 42 گروه جهادی سازماندهی شده‌اند تا در اردوهای 15 روزه این طرح در مناطق محروم و روستاها فعالیت داشته باشند.

عطابخشیان یادآور شد: 15 تیم پزشکی از جامعه بسیج پزشکی کاشان نیز به مناطق محروم و روستاها اعزام می‌شوند تا در این مدت 300 ویزیت رایگان توسط این تیم‌های پزشکی انجام شود.

وی، با اشاره به حضور 60 مدرسه شهرستان کاشان در طرح‌های جهادی و هجرت سه شهرستان کاشان بیان داشت: آموزش و پرورش شهرستان کاشان نقش مؤثری در حضور این تعداد مدرسه در طرح‌های جهادی و هجرت سه داشته است. 

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه کاشان عنوان کرد: سال گذشته با حضور دانش‌آموزان بسیجی هشت خانه شهید بازسازی شده و امسال نیز 20 خانه شناسایی و بازسازی می‌شود.

عطابخشیان در ادامه اجرای طرح‌های جهادی و هجرت را موجب ایجاد فرهنگ واقعی سازندگی در کشور دانست و اضافه کرد: طرح «هجرت یک» از اوایل انقلاب با کمک به کشاورزان و دامداران آغاز شد و در ادامه طرح هجرت دو در هشت سال دفاع مقدس اجرا شد و امروز نیز در ادامه طرح‌های هجرت، طرح هجرت سه، توسط دانش‌آموزان، به‌عنوان ادامه‌‌دهنده فرهنگ ایثار و آرمان‌های شهدا انجام می‌شود.

وی محرومیت‌زدایی از مناطق محروم را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال طرح اردوهای جهادی اعلام کرد و گفت: بسیج سازندگی کاشان رسیدگی به مناطق محروم را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است. 

عطابخشیان همچنین اجرای اردوهای جهادی و طرح هجرت سه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج سازندگی کاشان در سال‌جاری دانست و افزود: این اردوها با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و کمک به دولت در توسعه سازندگی معنوی و مادی کشور با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و بسیج محلات کاشان برگزار می‌شود.

این مسئول افزایش توان فنی و تجربی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین کمک به محرومیت‌زدایی عمران و آبادانی را از دیگر اهداف برگزاری این اردوها ذکر کرد.

رئیس آموزش و پرورش کاشان نیز در این آئین بیان داشت: تعطیلات تابستان بهترین فرصت برای دانش‌آموزان است تا بتوانند بیشترین بهره‌وری را از اوقات فراغت خود داشته باشند.

حسین حنطه‌ای، اجرای طرح اردوهای هجرت سه را یکی از اقدامات مهم در جهت پربارتر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان شهرستان ذکر کرد و یادآور شد: با حضور دانش‌آموزان در این طرح ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت خود، حداقل یک حرفه نیز آموزش می‌بینند. 

وی متذکر شد: امروز اجرای طرح‌های جهادی و هجرت سه در شهرستان کاشان، بهترین فرصت برای فراگیری فن و هنر است.

طرح اردوهای جهادی و هجرت سه توسط بسیج سازندگی کاشان و با استفاده از توانمندی نیروهای بسیج و با همکاری آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول