به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احد جاودانی ظهر امروز در کارگاه آموزشی آشنایی خبرنگاران با مفاهیم آب و فاضلاب اظهار داشت: در صنعت آب و فاضلاب هفته اول تیر به هفته صرفهجویی در مصرف آب نامگذاری شده است و این هفته تنها به صورت نمادین است و ما باید در تمام روزهای زندگی برای اینکه در مسیر توسعه گام برداریم صرفهجویی داشته باشیم.
وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم به موضوع آب بهتر بپردازیم و اهمیت این موضوع را برای مردم انتقال دهیم از فرصتهای مختلف که یکی از آنها بحث رسانه است باید استفاده کنیم.
جاودانی با اشاره به اینکه کشور ما با کم آبی مواجه است خاطر نشان کرد: انتقال این پیام از سوی رسانهها میتواند به گونهای باشد که مردم دچار ترس و تشویش نشوند و در عین حال برای حفظ این ماده حیاتی با مسئولان همراهی کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل شرکت آب و فاضلاب کشور اذعان کرد: این شرکت برای رسیدن به اهداف خود جایگاه رسانهها را به خوبی درک کرده است و برای اینکه بتواند در این راستا موفق باشد کارگاه آموزشی برای آشنایی بیشتر خبرنگاران با ماموریتهای این حوزه فراهم ساخته است.
وی با بیان اینکه گلستان 28 استانی است که این کارگاه آموزشی را برگزار میکند تصریح کرد: این کارگاه را طراحی کردیم تا رسانهها با ساختار آب و فاضلاب آشنا شوند و تعامل قویتری با آنها داشته باشیم.
جاودانی با اذعان به اینکه امروز موفقیت به این است که جایگاه رسانه را جدی بگیریم یادآور شد: در همین راستا در شرکت آب و فاضلاب کشور تاکنون چهار جشنواره آب و رسانه را برگزار کردهایم و در سال پایانی دولت به دنبال این هستیم که پنجمین جشنواره را محقق سازیم.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل آب و فاضلاب کشور ابراز داشت: در جشنوارههای قبلی این شرکت موضوعات مختلف از جمله نقد، مصاحبه، گزارش و کاریکاتور که بسیار آموزنده بود مورد بررسی قرار گرفت و امید داریم که بتوانیم از آثار تولیدی خبرنگاران و نگاه تیزبین آنها به چالشها و مشکلات این حوزه در کار خود استفاده ببریم.
وی افزود: برای اینکه رسانهها نقد منصفانهای داشته باشند نیاز است که در جریان فعالیت و عملکرد قرار گیرند و بر اساس آنها بر عملکرد مسئولان این حوزه نظارت داشته باشند و اصحاب رسانه جدای از کارکرد اطلاعرسانی کارکرد نظارتی نیز داشته باشند.
انتهای پیام/س20/د1000