اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد

فرصت 20 روزه پزشکان چهارمحال و بختیاری برای عقد قرارداد با بیمه

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فرصت 20 روزه به پزشکان چهارمحال و بختیاری برای انعقاد قرارداد با بیمه‎های درمانی بر اساس مقررات طرح پزشک خانواده خبر داد.

فرصت 20 روزه پزشکان چهارمحال و بختیاری برای عقد قرارداد با بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی پیش از ظهر امروز در کنفرانس علمی یک روزه پزشک خانواده در این استان اظهار داشت: خدمات پزشک خانواده به میزان هشت ساعت در روز تعیین شده است و براساس نظر ستاد اجرایی این طرح، تیم پزشک خانواده و خود پزشک می‎توانند این هشت ساعت را در طول روز تقسیم کنند.

خسروی ادامه داد: در روزهای تعطیل و ساعات غیر فعال پزشک به ازای هر 3 هزار نفر جمعیت، یک مرکز شبانه‎روزی با حضور حداقل یک پزشک و پرستار ارائه خدمت می‎کنند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در خصوص موارد اورژانسی در این استان گفت: بیماران اورژانسی بدون الزام رعایت نظام ارجاع به مرکز اورژانس مراجعه خواهند داشت.

خسروی تصریح کرد: پزشک خانواده در سطح یک پرونده الکترونیکی پزشکی 2 هزار و 500 نفر زیر مجموعه خود را در اختیار دارد که براساس سلامت محوری و پیشگیری با معاینات دوره‎ای در صورت نیاز بیماران را به مراکز درمانی تخصصی ارجاع می‎دهد.

دبیر ستاد عملیاتی طرح پزشک خانواده چهارمحال و بختیاری خاطرنشان شد: پزشکان باید تا 20 روز آینده با مراجعه به بیمه‎های مربوطه قرارداد ببندند.

به گفته وی، ناظر قرارداد پزشکان با بیمه رئیس مرکز بهداشت استان است.

وی افزود: برای پرداخت سرانه، ثبت‌نام کامل افراد تحت پوشش با اطلاعات دموگرافیک الزامی است و در سه ماهه اول بدون در نظر گرفتن افراد تحت پوشش طرح اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: هر فرد یک پرونده الکترونیکی دارد که توسط پزشک خانواده تکمیل می‌شود که پزشک برای این منظور یک ماه فرصت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات این طرح، هر فرد می‎تواند در طول سال دو بار پزشک خانواده خود را تغییر دهد و فاصله این تغییرات نباید بیشتر از سه ماه شود.

خسروی در ادامه با اشاره به فرانشیز دارو در سطح داروخانه‌های این استان در این طرح گفت: در سطح اول فرانشیز دارو صفر است و در سطح دو و سه شرایط همانند شرایط فعلی است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول