اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

طرح پزشک خانواده مبین عدالت بهداشتی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع مبین برقراری عدالت در حوزه سلامت و نظام بهداشت و درمان کشور است.

طرح پزشک خانواده مبین عدالت بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان خلخال اظهار داشت: بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب در یک حرکت موفقیت‌آمیز دولت خدمتگزار دهم موفق به اجرای طرح پزشک خانواده شده که مراحل زیرساختی آن در استان اردبیل در حال انجام است و از اول مردادماه در شهرهای مختلف استان اردبیل این طرح اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح علاوه بر کسب رضایت مردم بخش‌های مختلف جامعه می‌توانند از امکانات و مزیت حوزه سلامت و بهداشت بهره بگیرند به طوری که ما در یک فاصله کوتاه شاهد بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از خدمات بهداشتی، درمانی مناسب می‌باشیم.

پورفرضی در ادامه سخنان خود یکی از شهرهای بالای 20 هزار نفر برای اجرای طرح پزشک خانواده را خلخال اعلام کرد و افزود: در این شهر سرشماری مورد نظر انجام شده و با ارزیابی دقیق مکان و نیروی مورد نیاز از اول مردادماه طرح پزشک خانواده در این شهرستان اجرا می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه ضرورت تأمین اعتبار ویژه برای تجهیز و راه‌اندازی کامل دانشکده پزشکی خلخال را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این زمینه یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و راه‌اندازی کلاس‌های دانشکده پزشکی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این دانشکده از سال تحصیلی گذشته با پنج رشته تحصیلی آغاز به کار کرده و به سرعت در تلاش هستیم هم فضای موجود را گسترش دهیم و هم بر تعداد رشته‌ها در این دانشکده بیفزاییم.

این مسئول این کار را نیازمند همکاری مسئولان و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تعمیرات اساسی ساختمان بیمارستان 50 تختخوابی سابق خلخال دانست.

پورفرضی بیان کرد: برای تعمیر و تجهیز ساختمان قبلی بیمارستان خلخال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در این زمینه قرار است 50 درصد اعتبار به همت کمیته برنامه‌ریزی خلخال و مابقی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تأمین شود تا این کار شکل اجرایی به خود بگیرد.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 22 درصدی اعتبارات بخش بهداشت و درمان خبر داد و گفت: تکمیل بخشی از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها نیاز به تأمین اعتبار شهرستانی دارد که در این زمینه از فرمانداران انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند.

وی در ادامه افزود: سه میلیارد و 600 میلیون ریال در سال‌جاری به پروژه‌های نیمه‌تمام بخش بهداشت و درمان خلخال پیش‌بینی شده است تا درمانگاه کلور و برخی دیگر از طرح‌ها و پروژه‌ها در این زمینه تکمیل و راه‌اندازی شود.

پورفرضی ضرورت حل مشکل کمبود پزشک متخصص در بیمارستان 120 تختخوابی خلخال را یادآور شد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا این کمبود و نقص را برطرف کنیم تا پزشک متخصص در صورت حضور نداشتن جایگزینی برای او پیدا شده و در قالب شیفت‌بندی انجام خدمات دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول