اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گسترش مرکز بهداشت بیرجند خبر داد

اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در بیرجند و قاینات

خبرگزاری فارس: مسئول گسترش مرکز بهداشت شهرستان بیرجند از اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاینات خبر داد.

اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در بیرجند و قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی زنگویی ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان بیرجند اظهار کرد: طرح پزشک خانواده تاکنون در سه استان کشور انجام شده است.

وی افزود: ویزیت و داروی رایگان از اهم مزایای اجرای طرح پزشک خانواده است و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند و قاینات پایلوت اجرای این طرح در سطح استان هستند.

مسئول گسترش مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: در این طرح بیماران برای ثبت‌نام باید به نخستین پزشک تا فاصله 1.5 تا دو کیلومتری محل سکونت خود مراجعه کنند.

زنگویی تصریح کرد: سه نفر کارشناس بهداشت حرفه‌ای، یک کاردان یا کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، یک روانشناس بالینی و یک کارشناس تغذیه از جمله نیروهایی هستند که در این طرح همکاری دارند.

وی یادآور شد: در این راستا هر پزشک مجاز به پذیرش حداقل 500 بیمار و حداکثر 2 هزار و 500 بیمار است و سرانه پرداختی به پزشکان خانواده بر اساس جمعیت خانواده‌های زیر پوشش پرداخت محاسبه می‌شود.

مسئول گسترش مرکز بهداشت شهرستان بیرجند با اشاره به ساعات کاری پزشکان در این طرح گفت: ساعات کاری پزشکان در این طرح چهار ساعت در نوبت صبح و چهار ساعت در نوبت عصر است.

زنگویی با بیان اینکه هر پزشک خانواده با یک پرستار یا ماما فعالیت می‌کند، ادامه داد: با ثبت‌نام در این طرح، افراد دارای پرونده سلامت می‌شوند.

وی با اشاره به ساعات کار پزشکان خانواده در روزهای تعطیل اظهار کرد: در روزهای تعطیل و غیر ساعات اداری به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول