اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

طرح « پزشک خانواده شهری » از مردادماه در گناباد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با آغاز ثبت‌نام شهروندان از اواسط تیرماه، طرح پزشک خانواده شهری به صورت رسمی از اوایل مردادماه در این دانشگاه آغاز می‌شود.

طرح « پزشک خانواده شهری » از مردادماه در گناباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا مسلم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار ثبت‌نام از پزشکان عمومی انجام شده و با آغاز ثبت‌نام شهروندان از اواسط تیرماه، این طرح به صورت رسمی از اوایل مردادماه در این دانشگاه آغاز می‌شود.

وی افزود: تامین، حفظ و ارتقای سلامت از مهم‌ترین اهداف نظام سلامت است و اجرای طرح پزشک خانواده شهری نیز در راستای اهداف آن و تحقق اجرای عدالت در سلامت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: اجرای طرح پزشک خانواده شهری و روستایی از سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم در راستای عدالت در سلامت و کاهش هزینه از جیب مردم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 54 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود که تا پایان برنامه پنجم در سال 94 این رقم باید به 30 درصد برسد که اجرای طرح پزشک خانواده شهری از مهم‌ترین عوامل موثر در تحقق این امر است.

مسلم تصریح کرد: افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش پرداخت‌ها از جیب مردم، ارتقای سطح سلامت و رضایت‌مندی از خدمات از اهداف برنامه پزشک خانواده است.

وی افزود: تغییر دیدگاه جامعه نسبت به سطوح خدمات سلامت، ارائه خدمات عمومی، تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی در جایگاه مناسب و جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن و قابل پیش‌گیری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مسلم با اشاره به اینکه در برنامه پزشک خانواده شهری، شهروندان در قالب گروهایی 500 تا 2 هزار و 500 نفری زیر پوشش یک پزشک خانواده قرار گیرند، تصریح کرد: در این طرح هر 10 هزار نفر جمعیت شهری زیر پوشش خدمات تیم سلامت که علاوه بر پزشک، شامل پرستار، ماما و کارشناسان بهداشت محیط است، قرار می‌گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: با اجرای این طرح، هزینه ویزیت و فرانشیز دارو در سطح یک رایگان و در سطوح دو و سه در صورت تشخیص پزشک عمومی و ارجاع به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص، 10 درصد است و مابقی هزینه‌ها از طریق بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: ثبت اطلاعات افراد زیر پوشش پزشک خانواده در پرونده الکترونیک سلامت از دیگر مزایای این طرح است.

مسلم اظهار داشت: قابل اعتماد بودن اطلاعات سلامت از نظر صحت، حذف کاغذ و اسناد، قابلیت‌های گزارش‌گیری متنوع، بازنگری فرآیندهای خدمات و انسجام بین بخشی از اهداف تهیه این پرونده است.

مسلم با اشاره به اطلاع‌رسانی و بسترسازی مناسب صورت گرفته در جمعیت شهری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: کمیته‌های ستاد اجرایی این طرح از ماه‌های قبل فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر ثبت‌نام پزشکان و اطلاع‌رسانی در سطح شهرهای مختلف تابعه دانشگاه، کلاس‌های آموزشی توجیهی این طرح را برای گروه‌های مختلفی از جمله متخصصان، پزشکان عمومی، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ائمه جماعات و روحانیون و داوطلبان سلامت برگزار شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول