اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار قیروکارزین خبر داد

آغاز اجرای طرح هجرت 3 در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار قیروکارزین از آغاز اجرای طرح هجرت سه در این شهرستان خبر داد.

آغاز اجرای طرح هجرت 3 در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهرعلی احمدی عصر امروز در مراسم آغاز اجرای طرح هجرت سه در قیروکارزین اظهار داشت: اردوهای طرح هجرت در سال 79 به فرمان مقام معظم رهبری و با هدف محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی آغاز شد.

وی افزود: در طرح هجرت، مرمت، باسازی و زیباسازی مدارس، انجام فعالیت‌های عمرانی، حضور در عرصه‌های منابع طبیعی، خدمات فنی و حرفه‌ای، حضور درکلاس‌های تقویتی و جبرانی و بسیاری از فعالیت‌های متنوع دیگر انجام می‌شود.

احمدی اضافه کرد: در تفکر اسلامی بسیج دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که اگر هر کدام در جای خود و به صورت مطلوب مورد استفاده قرار گیرد کشور را به قله‌های رفیع پیشرفت می‌رساند.

معاون فرماندار قیروکارزین با بیان اینکه باید به بسیج سازندگی به عنوان یک برنامه ایمانی و اعتقادی نگریست، ادامه داد: رسالت بسیج در جنگ و صلح مشخص شده و فرهنگ و تفکر بسیجی رمز موفقیت کشور و نظام اسلامی در تمام عرصه‌هاست.

وی استفاده از توان و انرژی جوانان و نوجوانان در ساخت و آبادانی کشور و ایجاد وحدت و انسجام در جامعه را از اهداف طرح هجرت دانست و بیان کرد: در این طرح پایه‌های اعتقادی و ایمانی جوان مستحکم شده و از ظرفیت‌های او در عرصه‌های مختلف علمی و عمرانی استفاده می‌شود و همچنین توان تجربی کشور از طریق تجربه جوانان ارتقا می‌یابد.

احمدی رواج حس همکاری و انسان‌دوستی را از مزیت‌های طرح هجرت دانست و ادامه داد: این طرح ضمن اینکه یکی از بهترین فعالیت‌ها برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است، خودباوری و روحیه اعتماد به نفس را نیز در آنان افزایش می‌دهد.

وی اجرای طرح هجرت در مناطق روستایی را موجب ارتقای فرهنگی و اجتماعی این مناطق دانست و تصریح کرد: توسعه مناطق روستایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی مقوله مهمی است که می‌توان از ظرفیت طرح هجرت در تحقق این امر مهم بهره برد.

معاون فرماندار قیروکارزین در پایان افزود: غنی‌ سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان می‏تواند آنها را از آسیب‏های دشمن محفوظ دارد و بسیج به عنوان یک نهاد فرهنگی و فرهنگ‏ساز مانند دیگر عرصه‌‌ها برای این مهم برنامه‌های متنوعی داشته که از جمله آنها می‏توان به طرح هجرت اشاره کرد که با هدف عمران و آبادانی در مدارس اجرا می‌‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول