اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان در 16 منطقه آموزشی کردستان

فعالیت‌های تابستانی و طرح هجرت 3 در کردستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: فعالیت‌های تابستانی، مدارس قرآن و طرح هجرت 3 از امروز به‌صورت همزمان در 16 منطقه آموزشی کردستان آغاز به‌ کار کرد.

فعالیت‌های تابستانی و طرح هجرت 3 در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانی امسال در قالب 760 پایگاه با مشارکت سپاه بیت‌المقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

سالار عرفانی‌نسب تصریح کرد: از تعداد مذکور 212 پایگاه مربوط به پایگاه‌های تابستانی و 211 مدرسه قرآن و بقیه نیز در حوزه هجرت 3 است.

به گفته وی، اوقات فراغت و تابستان دانش‌آموزان همواره دغدغه برنامه‌ریزان آموزش و پرورش، مسئولان عرصه‌های اجتماعی و خانواده‌ها بوده و هست.

وی با اشاره به بیانات شهید باهنر مبنی بر اینکه مدرسه تعطیل می‌شود ولی تربیت تعطیل نمی‌شود، افزود: بر این اساس آموزش و پرورش فعالیت‌های تابستانی را برای غنی کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و استمرار آموزش و تربیت آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و بهینه کردن اوقات آنها، استمرار فعالیت‌های پرورشی در طول سال تحصیلی و فراهم‌سازی زمینه جلب مشارکت دانش‌آموزان برای آبادانی و عمران کشور از جمله اهداف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

عرفانی‌نسب ارتقای سطح بینش اعتقادی، اجتماعی و مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و هنری دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودیاری، همراهی و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان و ایجاد زمینه‌های لازم به منظور تقویت سلامت جسمی و روانی آنان را از دیگر اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی از اهداف مهم آموزش و پرورش در راستای تحول بنیادین است، افزود: آموزش در مدارس قرآن در سه سطح روخوانی، روان‌خوانی و تجوید در طول تابستان هم استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در زمنیه‌هایی مختلف قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، علمی، ورزشی و گردشگری، عمران و سازندگی و در قالب برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار با مشارکت اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای کلاس‌های رباتیک نیز برگزار می‌شود.

عرفانی‌نسب تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌های استان با فراهم کردن همه امکانات مورد نیاز تمام تلاش خود را برای ایجاد تابستانی جذاب و مفرح برای دانش‌آموزان به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول