اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه‌های جهادی دانشجویی صورت می‌گیرد

ارائه آموزش‌های بهداشتی به یک‌هزار نفر در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت: در اردوهای جهادی سال جاری بیش از یک‌هزار نفر در مسائل بهداشتی و درمانی آموزش‌های لازم را در جنوب کرمان می‌بینند.

ارائه آموزش‌های بهداشتی به یک‌هزار نفر در جنوب کرمان

ناصر بهروز امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه اعضای گروه‌های جهادی دانشجویی جیرفت  300 نفر است، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی هفت مرکز آموزش عالی شهرستان جیرفت، در این اردوها مشارکت دارند و این دانشجویان در عرصه‌های کشاورزی، بهداشت و درمان، دامپزشکی، آموزشی و عمران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زیربنای اردوهای جهادی کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اما در کنار کارهای فرهنگی، کارهای عمرانی نیز انجام می‌گیرد.

بهروز تصریح کرد: در این اردوهای جهادی از سال گذشته تاکنون 110 هزار رأس دام از شهرستان رودبار تا شهرستان جیرفت در مقابل بیماری‌های مختلف واکسینه شده‌اند.

بهروز تصریح کرد: در راستای واکسینه کردن حدود 50 تا 70 هزار رأس دام در منطقه جنوب کرمان، آموزش بحث بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای بیش از 700 دانش‌آموز رشته‌های خطاطی، طراحی، نقاشی، درسی، قرآنی و ... در اردوهای سال جاری آموزش داده می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت گفت: همچنین در اردوهای جهادی بیش از یک‌هزار نفر در مسائل بهداشتی و درمانی آموزش‌های لازم را می‌بینند.

بهروز ابراز داشت: در مناطق ساردوئیه، اسفندقه و محمدآباد برای برگزاری اردوهای جهادی پرستار و دارو به اندازه کافی وجود دارد، اما با کمبود پزشک مواجه هستیم.

وی اذعان داشت: همچنین برای آموزش افراد در راستای ترویج و آموزش فعالیت‌های کشاورزی به همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیازمند هستیم.

بهروز با اشاره به بخشی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی، رسیدگی به خانواده شهدا و آبرسانی به مناطق روستایی از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها است که در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 500 دانش‌‌آموز در اسفندقه از آموزش‌های گروه‌های جهادی در زمینه تقویت بنیه علمی آنها برخوردار شده‌اند و هنوز به صورت حضوری و یا تلفنی نیز وضعیت درسی آنها توسط افراد گروه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول