اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

16 هزار فقره پرونده در دادگستری لردگان رسیدگی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان لردگان گفت: قضات این دادگستری در سال گذشته به 16 هزار و 270 پرونده قضایی وارده رسیدگی کردند.

16 هزار فقره پرونده در دادگستری لردگان رسیدگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی محمدی بعد از ظهر امروز در ویژه‌برنامه شهادت شهید بهشتی و یاران با وفایش و گرامیداشت هفته قوه قضائیه در مصلای لردگان اظهار داشت: تلاش همه قضات و مسئولان دادگستری این شهرستان در راستای حفظ اهداف و اصول اولیه نظام است.

وی به تاکید قانون بر استقلال قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: تاکید و اشاره به استقلال قوه قضائیه در 18 اصل از اصول مهم قانون اساسی نشان از اهمیت جایگاه، نقش و استقلال دستگاه قضایی در نظام اسلامی دارد.

محمدی استقلال قاضی را نمود عینی مستقل بودن دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: ابلاغ حکم قاضی برای قضاوت و شروع به کار وی توسط مقام معظم رهبری که در حال حاضر به رئیس قوه قضائیه تفویض شده، نشان از اهمیت کار قاضی و مستقل بودن کار وی در قضاوت است.

رئیس دادگستری لردگان خاطرنشان کرد: استقلال قاضی بدان معنا نیست که هر تفسیری که دلش خواست از قانون داشته و کسی هم حق اظهار نظر و دخالت نداشته باشد، بلکه به معنای رای عادلانه، منصفانه و در چارچوب قانون است.

وی قاضی را بازیگر اصلی در دستگاه قضا دانست و افزود: عدالت، شجاعت، داشتن تخصص، به‌روز بودن اطلاعات، تعهد و وفاداری، دفاع از مظلوم و احقاق حق او، رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، اجرای صحیح مقررات و داشتن گوش شنوا از جمله مهم‌ترین وظایف یک قاضی است.

محمدی مردم لردگان را مردمی ولایت‌مدار، با اخلاص و طرفدار نظام عنوان کرد و گفت: فقر اقتصادی، دوری از مرکز استان، بی‌توجهی و مغفول ماندن از نگاه برخی مسئولان در طول تاریخ، ترانزیت مواد مخدر از استان‌های هم‌جوار به خاطر وجود راه‌های مواصلاتی از جمله شرایط و مولفه‌های تاثیرگذار بر این شهرستان است.

محمدی با بیان اینکه جامعه بدون جرم و تخلف وجود ندارد و بدون جرم و تخلف امکان تشکیل جامعه نیست، گفت: افزایش جرم و تخلف در این شهرستان زاییده شرایط خاص حاکم بر شهرستان است.

رئیس دادگستری شهرستان لردگان تعداد پرونده‎های ورودی به دادگستری این شهرستان در سال گذشته را 16 هزار و 653 فقره اعلام کرد و افزود: قضات این شهرستان به 16 هزار و 279 فقره از این تعداد رسیدگی کردند.

وی افزود: به طور میانگین در سال گذشته در این شهرستان هر قاضی به بیش از 212 فقره پرونده در طول یک ماه رسیدگی کرد.

رئیس دادگستری شهرستان لردگان به امکانات کم این دادگستری اشاره کرد و افزود: از مردم این شهرستان انتظار داریم صبر و تحمل پیشه کرده و شرایط کاری دادگستری را در رسیدگی به دعاوی‎شان درک کنند.

در پایان این همایش با حضور فرماندار شهرستان از قضات و کارمندان ایثارگر دادگستری این شهرستان تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول