اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ساختار بسیج تربیت‌کننده انسان‌های حماسه‌ساز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ساختار بسیج تعالی‌بخش است و اقدامات موثر آن در راستای تربیت انسان‌های حماسه‌ساز و اسطوره‌ای است.

ساختار بسیج تربیت‌کننده انسان‌های حماسه‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدرضا نقدی در برنامه زنده تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز کردستان از حلقه‌های طرح صالحین به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های بسیج نام برد و گفت: ساختار بسیج ساختاری تعالی‌بخش و تمامی برنامه‌هایش نیز در راستای تحقق این مهم انجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، این ساختار موجب تربیت اسطوره‌های بزرگ همچون شهداست و بسیج برای تحقق این مهم برنامه‌های مختلف مانند تشکیل حلقه‌های طرح صالحین و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای اینگونه برنامه‌ها اسطوره‌هایی چون شهیده ناهید فاتحی‌کرجو (شهید شاخص امسال جامعه زنان کشور) به عنوان اسطوره‌ای جهانی را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ایثارگری‌ و از خودگذشتگی شهدا در زمان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: وجود شهدایی چون سمیه کردستان که در سن 16 سالگی بزرگترین حماسه‌ها را خلق کرد، طمع بسیج به تربیت چنین انسان‌های بزرگی را دو چندان کرده است.

سردار نقدی تصریح کرد: بدون شک بسیج برای به دست آوردن و تربیت چنین انسان‌های بزرگی نیازمند اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی و آموزشی است.

به گفته وی، ایجاد حلقه‌های طرح صالحین بسیج نیز در این راستا و با این اهداف در تمامی پایگاه‌های بسیج سراسر کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل بصیرتی، اعتقادی، تربیت اخلاق و تعالی معرفتی و فرهنگی از جمله مباحثی است که بسیجیان در قالب این حلقه‌ها در کنار هم فرا می‌گیرند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: بسیجیان با قرار گرفتن در کنار هم در قالب این حلقه‌ها ضمن فراگیری معرفت، انس و الفت آنان نسبت به هم بیشتر شده و زمینه‌ای برای کمک به یکدیگر در حل مشکلات است.

وی در ادامه کردستان را استان یادمانی خواند و گفت: تمامی نقاط این استان یادمان شهدا و رزمندگان است و تلاش برای شناساندن سرزمین حماسه‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش به صورت جدی آغاز شده است.

سردار نقدی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و ایجاد زیرساخت‌ها و بناهای مختلف سعی داریم مناطق عملیاتی غرب کشور را نیز همچون جنوب تقویت و زمینه حضور زائران راهیان نور را بیش از گذشته فراهم سازیم.

به گفته وی، حماسه‌های بزرگی در مناطق عملیاتی غرب کشور در طول جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن اتفاق افتاده است که باید برای مردم تبیین و بازگویی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: تقویت بستر حضور مردم کشور در این مناطق از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج تا پایان برنامه‌ توسعه پنجم است.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول