اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی در دیدار با خانواده شهیده فاتحی‌کرجو:

شهدا برکت جاری ایران اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با خانواده شهیده ناهید فاتحی کرجو (شهید شاخص جامعه زنان کشور) از شهدا به عنوان برکات همیشگی و جاری ایران اسلامی یاد کرد.

شهدا برکت جاری ایران اسلامی هستند

 

 
شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در چهارمین روز از تیرماه سال 1344 در شهر سنندج به دنیا آمد، با شروع حرکت‌های انقلابی مردم، ناهید هم به سیل خروشان انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضد طاغوت در جرگه دختران مبارز کردستان قرار گرفت.

ناهید اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج مراجعه کرد که به دست نیروهای ضدانقلاب اسیر شد و 11 ماه توسط ضدانقلاب شکنجه شد؛ موهای سرش را تراشیده و ناخن دست و پایش را کشیدند تا به امام خمینی(ره) توهین کند اما او شهادت را به زندگی با ذلت ترجیح داد.

ناهید فاتحی در حالی که 16 سال بیشتر نداشت توسط ضد انقلاب زنده به گور شد و به شهادت رسید.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: شهیده ناهید به خاطر برآورده نکردن خواسته ضدانقلاب مبنی بر اهانت به امام راحل و اسلام به شهادت رسید و این افتخاری برای دختران مسلمان ایرانی است که باید به یک الگو تبدیل شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسیر حرکت شهیده ناهید در عین جوان بودن خدایی و به سمت ارزش‌های اسلامی بوده که وی را به چنین جایگاهی رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز به خواست خدا در چنین زمانی به عنوان شهیده شاخص جامعه زنان کشور در سال جاری معرفی شده است تا اینکه به دختران جوان بگوید که دختران مسلمان از قدرت و جایگاه بالایی در اسلام برخوردارند.

سردار نقدی افزود: تبیین ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری این شهید و شناساندن آن به ملت ایران ضرورت دارد چراکه چنین شهیدانی در کشور ما کم نیستند و آنان با بصیرت خویش زمینه را برای حفظ و استمرار نظامی الهی هموار کرده‌اند.

ناهید می‌گفت امام راحل برای رستگاری ما آمده است

پدر شهیده ناهید فاتحی‌کرجو نیز در این دیدار با بیان خاطراتی از این دختر شهیده، گفت: دخترم می‌گفت امام خمینی(ره) برای رستگاری ما آمده است که باید آن را پشتیبانی کرد.

محمد فاتحی‌کرجو افزود: ناهید همواره دست به دعا برای حفظ نظام اسلامی و امام راحل بود و تنها گناهش دفاع از نظام و ارزش‌های دین اسلام بود که ضدانقلاب این موضوع را برنمی‌تابیدند.

یکی از خواهران این شهیده والامقام هم در این دیدار گفت: ناهید از شخصیت والایی برخوردار بود و در کمال مظلومیت به شهادت رسید.

مریم فاتحی‌کرجو افزود: ناهید اگر سن کمی داشت اما درک و صبر زیادی داشت و همواره در برابر سختی‌ها تحمل می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهیده ناهید خیلی به حجاب اهمیت می‌داد و این می‌تواند الگویی برای سایر دختران مسلمان باشد.

وی در پایان یادآور شد: اگر چه آزادی ناهید را منوط به اهانت به امام راحل قرار داده بودند اما وی شهادت را بر این موضوع ترجیح داد و هیچ وقت خواسته عوامل ضدانقلاب را برآورده نکرد.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول