اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان:

مهم‌ترین آسیب حوزه جوانان موازی‌کاری دستگاه‌های متولی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان از نبود متولی اصلی برای ساماندهی فعالیت‌های امور جوانان انتقاد کرد و گفت: موازی‌کاری دستگاه‌های متولی امور جوانان مهم‌ترین آسیب‌ این حوزه است.

مهم‌ترین آسیب حوزه جوانان موازی‌کاری دستگاه‌های متولی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کردستان، سهیلا نصرصادقی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های حوزه جوانان متأسفانه متولی اصلی برای سازماندهی فعالیت‌های این حوزه تعریف نشده و هر ارگانی بر طبق سلیقه خود اقدام به اجرای برنامه‌ها می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های سلیقه‌ای توسط نهادهای مختلف نه تنها موجب تأثیرگذاری و رفع موانع و مشکلات حوزه جوانان نمی‌شود، بلکه در بسیاری موارد به دلیل موازی‌کاری شاهد سوخت نیروهای انسانی و منابع سرشار مالی در این حوزه هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خواستار توجه و تقویت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مسئولان با جوانان در استان شد و گفت: برگزاری این جلسات ظرفیت ارزشمندی برای رفع موانع و مشکلات جوانان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان برنامه‌های خاصی از سوی مسئولان دولتی و ادارات مختلف استان تعریف و در قالب‌های مختلف اجرا می‌شود، افزود: توجه به نیازهای جوانان در این برنامه‌ریزی‌ها تنها با بر قراری ارتباط بیشتر با آنان در قالب جلسات پرسش و پاسخ امکان‌پذیر است.

به گفته وی، متاسفانه در تعریف برنامه‌هایی که برای قشر جوان در سطح استان صورت می‌گیرد عدم برگزاری جلسات آزاداندیشی و پرسش و پاسخ مسئولین ادارات دولتی با جوانان کاملا مشهود است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با جوانان با محوریت حجاب و عفاف در استان اشاره کرد و گفت: این جلسه با استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان برگزار شد و در مورد مسائل مختلفی به ویژه حجاب و عفاف تبادل نظرات خاصی صورت گرفت.

وی لازمه پیشرفت برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌های اجرایی در رابطه با اوقات فراغت جوانان را برگزاری جلسات هم‌اندیشی تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی با هم عنوان کرد و افزود: امیدوارم مسئولین و مدیران استان با توجه و عنایت ویژه به این موضوع برای توسعه برنامه‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری از اجرای برنامه‌ها به صورت خصوصی اجتناب کنند.

نصرصادقی به ارائه آماری از سوی ارگان‌های دولتی مبنی بر برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: از سوی ادارات آمارهای مختلفی در زمینه اوقات فرغت جوانان ارائه شده که متاسفانه این آمار همواره با هم تداخل دارد.

وی در ادامه بر توسعه ورزش محلات در سطح استان توسط اداره‌کل ورزش و جوانان تاکید کرد و افزود: توسعه این ورزش اقدامی ارزشمند در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.

وی توجه به تقویت برنامه‌های فرهنگی در کنار توسعه ورزش را از دیگر رسالت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان با توجه به ادغامات صورت گرفته دانست.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان در پایان تداخل آمار دستگاه‌های متولی امور جوانان، عدم توجه جدی به نیازهای ضروری و ضعف در برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های تخصصی با حضور جوانان را از مهمترین معضلات و چالش‌های پیشروی دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان در استان دانست.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول