اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر حوزه جغرافیای سیاسی:

مطابق 24 نقشه رسمی انگلیسی ایران مالک جزایر سه‌گانه است

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر حوزه جغرافیای سیاسی گفت: طبق 24 نقشه رسمی انگلستان که خودم آن‌ها را از اسناد رسمی انگلستان کشف کردم‌ و آن نقشه‌ها در مجامع عمومی معتبر هستند، نشان می‌دهد ایران مالک جزایر سه گانه است.

مطابق 24 نقشه رسمی انگلیسی ایران مالک جزایر سه‌گانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیروز مجتهدزاده ظهر امروز در همایش تبیین حقوق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شرایط حقوقی براساس شرایط تاریخی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: قبل از آمدن انگلستان به خلیج فارس همه این خلیج برای ایران بود و در داخل سرزمین‌های ایران قرار داشت و غفلت پادشاهان ایران سبب شد تا پای انگلیسی‌ها به خلیج فارس باز شود.

مجتهدزاده ادامه داد: 24 نقشه رسمی انگلیسی وجود دارد که نشان می‌دهد که مالکیت ایران را بر جزایر سه‌گانه تأیید می‌کند و این مهم در حال حاضر مورد تأیید مجامع بین‌المللی است.

 

امارات از جزایر سه‌گانه سهمی ندارد

این محقق و پژوهشگر عنوان کرد: در یک جلسه مهم که در پارلمان انگلستان برگزار می‌شد و غربی‌ها به همراه برخی از کشورهای عربی توطئه کرده‌ بودند تا بگویند ایران سهمی در جزایر سه‌گانه ندارد، با ارائه اسناد رسمی توطئه غربی‌ها برملا شد و در آن جلسه برای همه کشورها مشخص شد جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است و امارات هیچ سهمی در این جزایر ندارد.

وی تأکید کرد: امروز در جهان هیچ کشوری به صورت رسمی حق مالکیت بر جزایر سه‌گانه را به امارات نمی‌دهد و همه در جلسات مختلف با قاطعیت به من می‌گویند که جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است.

مجتهد‌زاده بیان کرد: تنها کسی که به فعالیت‌های استعمارگرانه انگلیس در خلیج فارس اعتراض کرد، میرزا آقاسی بود اما به دلیل سستی درباریان بحرین از ایران جدا شد.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها می‌خواستند به بهانه اینکه در برخی از جزایر ایران پرچم زده نشده آن‌ها را از ایران جدا کنند، اما در گذشته در فرهنگ ما پرچم زدن مرسوم نبود.

 

انگلیسی‌ها برای استعمار از روش نیرنگ استفاده می‌کردند

وی تشریح کرد: در اسناد دولت انگلستان اسناد معتبری پیدا کردم که نشان می‌داد آن‌ها برای پیش‌برد اهداف استعماری خود چه طور نیرنگ می‌کنند.

مجتهدزاده‌ ابراز کرد: اعتراض مستمر دولت‌های ایران در قبل و بعد از انقلاب به موضوع جزایر سه‌گانه خود سندی بر مالکیت ایران بر این جزایر است، چرا که به لحاظ حقوقی استمرار اعتراض در قطعیت موضوعی نقش اساسی دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزه جغرافیای سیاسی گفت: در قراردادهای بین‌المللی مورد تأیید مجامع بین‌المللی جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است.

 

طبق قراردادهای بین‌المللی جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است

وی تصریح کرد: طبق قراردادهای بین‌المللی ایران می‌تواند در جزایر سه‌گانه حضور نظامی داشته و طبق این قرارداد نباید این جزیره توریستی شود و مسئولان مراقب این موضوع مهم باشند.

این صاحب‌نظر در حوزه مسائل خاورمیانه بیان کرد: بریتانیا زمان خروج خود از خاورمیانه و خلیج فارس می‌خواست کنفدراسیونی از کشورهای مستعمره و تابعه خود در این منطقه ایجاد کند که مورد اعتراض ایران قرار گرفته و بعد از ایران عربستان و عراق هم مخالفت کردند و بریتانیا از کار خود منصرف شد.

مجتهدزاده عنوان کرد: اتحادیه عرب شکایتی از ایران در خصوص جزایر سه‌گانه را در همه سایت‌ها منتشر کرده بود و من با نامه‌ای که برای آنها نوشتم ثابت کردم این جزایر متعلق به ایران است و بعد از آن نامه همه شکایت‌ها از سایت‌ها جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول