اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مطبوعات ارشاد آذربایجان‌غربی:

مطبوعات محلی باید از حمایت یکسان برخوردار شوند

خبرگزاری فارس: مسئول امور مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: باید مطبوعات محلی آذربایجان‌غربی از یک میزان حمایت برخوردار شوند تا برخی دیگر به دلیل نبود حمایت‌ها با مشکل مواجه نشوند.

مطبوعات محلی باید از حمایت یکسان برخوردار شوند

امید سیاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه تعداد محدودی از نشریات استانی ارتباط خوبی با دستگاه‌های اجرایی برقرار کرده‌اند و روز‌به‌روز رشد می‌کنند ولی تعدادی دیگر به دلیل بی‌بهره بودن از این قبیل حمایت‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از هفته‌نامه‌ها در موضوع جذب آگهی حق دیگر همکاران خود را ضایع کرده و قوانین موجود در این زمینه را نادیده می‌گیرند، ادامه داد: هفته‌نامه‌های متخلف در این زمینه دو یا سه فقره بیشتر نیست، از این‌رو اگر اداره‌ها و سازمان‌های دولتی به اجرای موازین قانونی در این ارتباط به طور جدی اهتمام کنند این نشریات از مواضع سودجویانه خود عقب‌نشینی می‌کنند.

سیاح با تاکید بر اینکه نوع عملکرد دستگاه‌ها منجر به گسترش یافتن دامنه این قبیل تخلفات می‌شود، ادامه داد: بعضی افراد تا سر حد نادیده گرفتن حق و حقوق همکاران خود در سایر نشریات نیز به پیش ‌می‌روند، حال آنکه انتظار می‌رود فعالان این عرصه پشتیبان یکدیگر باشند.

مسئول امور مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تغییر عملی در نوع نگرش دستگاه‌ها نسبت به مطبوعات محلی را خواستار شد و بیان داشت: چنانچه دستگاه‌های اجرایی رویکردی یکسان و نگاه مساوی به همه دستگاه‌های اجرایی از خود نشان دهند زمینه برای رشد و شکوفایی همه نشریات و نشاط فرهنگی جامعه بیش از بیش بسط و توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: تأثیر نگاه مثبت مسئولان نسبت به حوزه رسانه و بصیرت عمیق‌ آنها در تاریخ مطبوعات این استان ماندگار خواهد بود به طوری که فقط کافی است به قوانین موجود در این زمینه مبنی بر توزیع آگهی از طریق ارشاد و حمایت مالی از رسانه‌ها تمکین کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول