اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

علی‌اکبر(ع) مطیع محض امام زمان خود بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مهم‌ترین ویژگی حضرت علی‌اکبر(ع) که وی را از دیگر فرزندان امام حسین(ع) تمایز داد، مطیع بودن نسبت به امام زمان بود.

علی‌اکبر(ع) مطیع محض امام زمان خود بود

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار کرد: در ارتباط با حضرت علی‌اکبر(ع) چند نکته را می‌شود در نظر گرفت که مهم‌ترین آن معرفتی است که ایشان به امام زمان خود داشت.

وی ادامه داد: کارهایی که حضرت علی‌اکبر(ع) انجام داد و افتخاراتی که در کربلا به دست آورد، در رابطه با همین معرفت به امامت است چرا که اگر کسی معرفتش نسبت به امام خود کامل باشد، هر حرکتش در تاریخ ماندگار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ابراز داشت: فرد با معرفت می‌داند که رضایت خداوند تنها در رضایت امام است و در این راستا باید فرمانبرداری از امام خود را کامل کنیم.

وی گفت: جوانان ما نیز باید درس حمایت از امام و اطاعت محض را از حضرت علی‌اکبر(ع) یاد بگیرند و این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نجاریان‌زاده با اشاره به اینکه دومین ویژگی مهم حضرت علی‌اکبر(ع) ادب است اظهار داشت: ادب حضرت علی‌اکبر نسبت به امام زمان خود تام بود.

وی افزود: امام حسین(ع) فرزندان زیادی داشت اما از حیث حسن سلوک و رفتار، حضرت علی‌اکبر(ع) در میان دیگر فرزندان امام حسین(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در کلام امام حسین(ع) می‌خوانیم که حضرت علی‌اکبر(ع) شبیه‌ترین مردم از لحاظ اعتقادات و مشی رفتاری به رسول خدا(ص) است که این موضوع تائیدی بر رفتار این امام‌زاده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر جوانان بخواهند به سعادت دنیا و آخرت برسند باید از الگوی حضرت علی‌اکبر(ع) پیروی کنند و این الگوگیری در این است که بدانند رضایت امامشان در چیست و به آن عمل کنند.

نجاریان‌زاده ابراز داشت: از علی‌اکبر(ع) این را بیاموزیم که حضور در صحنه‌های مورد رضایت امام زمان(عج) می‌تواند ما را در راهی که می‌رویم سربلند و ماندگار کند.

وی گفت: اگر بشر امروز در جنبه‌های مختلف اخلاقی و روحی سقوط کرده به این خاطر است که از آموزه‌های انبیا و واسطه‌های فیض الهی دوری گزیده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: جوانان را باید با استفاده از ابزار هنر به سوی این الگوهای اصیل سوق داد و شخصیت‌های اسلامی را به عنوان بهترین الگوها برای آنان معرفی کرد.

وی عنوان داشت: با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ها باید اندوخته‌های دینی خود را به جوانان معرفی کنیم تا آنان بتوانند راه درست را در زندگی بیابند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول