اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

افغانستان تولیدکننده 90 درصد مواد مخدر دنیاست

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: 90 درصد مواد مخدر دنیا توسط افغانستان تولید می‌شود و 10 درصد مردم این کشور نیز به این کشت مشغول هستند.

افغانستان تولیدکننده 90 درصد مواد مخدر دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در مراسم امحاء چهار هزار و 700 کیلو مواد مخدر و تقدیر از فعالان و خانواده‌های شهدا عرصه مبارزه با موادمخدر که در مرکز آموزش ثامن‌الائمه ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در دنیا برخی به دنبال سودجویی و ثروت اندوزی‌هایی غیر از راه خیر و صحیح هستند، به عنوان مثال برای نظام سلطه و استکبار ثروت‌اندوزی از هر راهی مهم است.

وی افزود: شاهدیم از زمانی که نظام سلطه به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در افغانستان حضور پیدا کردند نه تنها موفق به برقراری امنیت نشدند بلکه تولید انواع مواد مخدر در این منطقه چندین برابر نیز شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: امروز مصرف سالانه مواد مخدر در سراسر دنیا چهار هزار تن است که در این راستا 90 درصد مواد مخدر دنیا را افغانستان تولید می‌کند و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر هیچ‌گونه اقدامی را در زمینه امحاء و تخریب مزارع کشت انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات فراوان نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: نظام اسلامی، نظامی ارزشی است و نظامی است که جان عزیزان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر فدا می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: امروز باید به هزینه‌های فراوان این نظام تحریم شده توجه کرد که برای این منظور که مواد مخدر به اروپا نرسد، شهید می‌دهد.

صلاحی تاکید کرد: نظام سلطه و استکبار با ‌برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بنا دارد که کشور ما را بیشتر از دیگران به مواد مخدر آلوده کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: اراده مسئولان و دولت برای مقابله و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر جدی است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر توجه به اقدامات فرهنگی علاوه بر اقدامات سلبی نیروهای انتظامی و دستگاه‌های قضایی، خاطرنشان کرد: باید آگاه‌سازی لازم در مورد مضرات استعمال مواد مخدر در جامعه انجام و روش‌های پیشگیرانه به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول