اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه‏های پایانی سال جاری

فارغ‏التحصیلان پزشکی به استخدام در مراکز بهداشتی و درمانی فراخوانده شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ماه‏های پایانی سال جاری برای بار دوم در این سال، فارغ‏التحصیلان پزشکی به استخدام در مراکز بهداشتی و درمانی فراخوانده می‏شوند.

فارغ‏التحصیلان پزشکی به استخدام در مراکز بهداشتی و درمانی فراخوانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین مبارکی ظهر امروز در بیستمین همایش مدیران منابع انسانی دانشگاه‏ها و دانشکدههای علـوم پزشکی کشور اظهار کرد: عمده چالش‏های ما در بحث منابع نیروی انسانی، کمبود این نیروها در سطح دانشگاه‏های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد نیروهای انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی به اندازه نرم ملی و بین‏المللی نیست.

مدیر کر منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: خرداد ماه امسال تعداد 10 هزار و 400 هزار نفر را جذب  دانشگاه‏های علوم پزشکی سراسر کشور شدند که در نظر داریم تا پایان سال جاری طی یک فراخوان دیگر یک بخش دیگری از فارغ‏التحصیلان علوم پزشکی را راهی دانشگاه‏ها کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چون در ردیف دانشگاه‏های تیپ یک کشور ست بنابراین در عرصه نیروی منابع انسانی جایگاه خوبی دارد، اضافه کرد: در برخی از قسمت‏هایی که با خلأ نیروی انسانی روبروایم طبق دستورالعمل‏های جدیدی که آیین‌نامه امسال پیش روی مسئولان گذاشته، قابل رفع است.

مبارکی تاکید کرد: این همایش با موضوع  "تشریح و عملیاتی‏سازی سیاست‏ها و راهکارهای اجرایی آئین نامه‏های اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی و دستورالعمل‏های مربوطه " در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت دو روز در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مباحثی از قبیل ورود به خدمت و استخدام، حقوق و تکالیف کارمندان، بازنشستگی، تبیین دستورالعمل آموزش و توانمندسازی منابع انسانی، آئین نامه اداری و استخدامی اعضای هیئت علمی  به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و در فواصل برنامه نیز جلسات پرسش و پاسخی برگزار می‌شود. 

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای سال جاری  آیین‌نامه‌های استخدامی  ابلاغ شد و در این ارتباط جلسات توجهی و پرسش و پاسخ با مدیران منابع انسانی و روسای کارگزینی هیئت علمی دانشگاه‏های علوم پزشکی سراسر کشور در قالب این چنین همایش‏های برگزار شد. 

*چون سؤالش مرتبط نبود گوش ندادم و جوابی ندارم                        

به گزارش فارس، در حالی قسمتی از نخستین روز این همایش به پرسش و پاسخ اختصاص داده شده بود و یکی یکی حضار از مسئولان مربوط با هزار امید و دلی خوش سؤال‌های خود را در ارتباط با حقوق خدمت و استخدام می‏پرسیدند که وقتی یکی از این افراد در ارتباط با عدم رویکرد خدمت وزارت بهداشت به منابع انسانی  دانشگاه‏های علوم  پزشکی گلایه کرد، با بی‏توجهی کامل مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روبرو شد.

مبارکی در حاشیه برگزاری همایش در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه که شما چه جوابی برای سؤال این بنده خدا دارید، گفت: من سؤالش را گوش ندادم چون مرتبط با حقوق خدمت و استخدام نبود.

سؤال کننده که نسبت به سخنان مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعتراض نشان داد، افزود: چرا با وجود اینکه می‏گویند منابع انسانی مهم‌ترین رکن هر سازمان است اما در واقعیت احترامی برای آن قائل نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث مدیریت نوسازی و سرمایه انسانی از سوی وزارت بهداشت مطرح شده است اما کسی در ارتباط با آن شفافیت سازی نشده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول