اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مسئولان، فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی در جامعه باید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنند.

مسئولان، فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوی الهی میلاد یگانه منجی عالم بشریت را تبریک گفت و اظهار داشت: موضوع انتظار از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در بحث مهدویت است و ما باید این موضوع را با جدیت به نسل جوان تبیین کنیم.

صفایی‌بوشهری اضافه کرد: وقتی انسان خواهان تغییر و تحول در وضع موجود زندگی اجتماعی با رعایت موازین اسلامی باشد این معنی انتظار را می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام زمان خاطر نشان کرد: تقوا و محاسن اخلاقی در کنار روحیه انتظار از مهم‌ترین ویژگی‌‌های یاران امام زمان(عج) است و انسان‌های مؤمن نیز همواره در تلاش برای قرار گرفتن در ردیف یاران امام زمان(عج) هستند.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه مهمانی خدا و ماهی است که مساجد باید خود را برای برپایی آیین‌های ویژه عبادات در این ماه آماده کنند.

صفایی‌بوشهری افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان تمام مسئولان و دلسوزان اسلام مساجد را برای میزبانی مهمانان خدا بویژه جوانان و نوجوانان آماده کنند.

وی با اشاره به دیدگاه ادیان مختلف در مورد حجاب تصریح کرد: در دین اسلامی همواره بر رعایت حجاب تاکید شده و یکی از عوامل مهم در سلامت جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: رعایت حجاب در هر جامعه‌ای موجب کاهش آسیب‌‌های اجتماعی شده و اگر این امر مراعات نشود همان سرنوشتی که دچار منطقه آندلس اسپانیا شد نصیب آن جامعه می‌شود.

صفایی‌بوشهری افزود: آندلسی که مردم به دنبال دین و دین‌باوری بودند اما برخی کشورهای استعمارگر با ترویج فرهنگ ابتذال بر آن‌ها چیره شده و آن منطقه را در اختیار گرفتند.

وی گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی در جامعه باید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرده تا از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول