اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی گیلان:

طرح‌های گردشگری ماسال توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال طرح‌های گردشگری ماسال توسعه می‌یابد.

طرح‌های گردشگری ماسال توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، امیر عزیزی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در منطقه گردشگری «اولسبلنگاه» با اشاره به موقعیت جلگه‌ای شهرستان ماسال در فاصله 47 کیلومتری شمال غرب شهر رشت و 20 کیلومتری فومن و صومعه‌سرا، اظهار کرد: ماسال دارای سه منطقه نمونه گردشگری بام سبز، اسب‌ریسه و اولسبلنگاه است.

وی به اختصاص 2 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای تامین زیرساخت مناطق گردشگری این شهرستان برای ایجاد کمپینگ و تامین روشنایی، پارک ساحلی و بهسازی راه شالما اشاره کرد و گفت: امسال در بخش گردشگری ماسال برای 238 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از سال 84 تاکنون برای 373 نفر از صنعتگران بخش صنایع دستی ماسال کارت شناسایی صادر شده است، اضافه کرد: امسال تاکنون 15 نفر از صنعتگران صنایع دستی ماسال بیمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشت 270 نفر آموزش‌های لازم را در زمینه صنایع‌ دستی دیدند، خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال خانگی ماسال 252 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و تاکنون به 166 نفر تسهیلات به مبلغ 6 هزار و  840 میلیون ریال پرداخت شده است.

عزیزی، از ثبت رشته چوب‌تراشی در بخش صنایع دستی در فهرست میراث معنوی ملی خبر داد و گفت: تعداد 26 اثر در بخش میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که عمدتا محوطه گورستان‌های تاریخی بوده است.

وی مجموع جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ماسال را 11 مورد اعلام کرد و افزود: روستای «چلسی» از مناطق هدف‌گذاری گردشگری است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ماسال دارای دو دفتر خدمات مسافری و گردشگری، 4 مهمانپذیر و 3 واحد مسافر کاشانه با ظرفیت 43 اتاق، 132 تخت و 290 صندلی است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول