اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بخش خصوصی در فارس صورت می‌گیرد

سرمایه‌گذاری 1400 میلیارد تومانی در حوزه گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بخش خصوصی نزدیک به یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در حوزه گردشگری این استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرمایه‌گذاری 1400 میلیارد تومانی در حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی شنبه ‌شب در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره گردشگری در شیراز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور توسعه گردشگری در فارس یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند بسیار موثر ظاهر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خواستار افزایش فعالیت‌های بخش خصوصی این استان در توسعه مباحث گردشگری شد و افزود: بخش خصوصی باید در قالب طرح جامع گردشگری توان و ظرفیت خود را بالا ببرد تا بتواند خدمات مطلوب‌تری ارائه کند.

وی با بیان اینکه امسال استارت هفته گردشگری از شیراز زده می‌شود، بیان داشت: امسال پروژه‌های خوبی در فارس تعریف شده است که با افتتاح این طرح‌ها در هفته گردشگری مجموع تخت‌های مراکز اقامتی این استان به 12 هزار تخت افزایش می‌یابد.

فعالی در ادامه با اشاره به دستاوردهای هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در شیراز بیان داشت: این نمایشگاه به صورت تخصصی با اهداف مشخصی از جمله تبلیغات، بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی و داخلی برگزار شد.

وی از جمله مهم‌ترین موارد در توسعه گردشگری داخلی و خارجی را بحث حضور و فعالیت بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: در این میان نمایشگاه فرصت مناسبی برای افزایش تعامل بین دست‌اندرکاران بخش گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه نظرسنجی صورت گرفته از غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه نشان از موفقیت این نمایشگاه داشته است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نظرسنجی مشخصی انجام داده‌ که در دو روز نخست این نمایشگاه از میان 190 غرفه‌دار، 87.2 درصد از وضعیت برگزاری نمایشگاه رضایت داشتند و 86 درصد از حاضران نیز تاکید کردند که این نمایشگاه بستر مناسبی برای توسعه مراودات بخش گردشگری داخلی و خارجی است.

فعالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 30 سفیر و کاردار کشورهای خارجی از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند، افزود: سفرا و کاردارهای کشورهایی مانند کرواسی، نروژ، ترکیه، بلژیک تاجیکستان و ... از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

وی بیان کرد: کشورهای هدف در بخش گردشگری خارجی مشخص شده‌اند و به هیچ عنوان نباید فکر کرد که استان فارس به تبلیغات احتیاج ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس تصریح کرد: سه اکیپ از کشورهای ترکیه، مالزی و کره جنوبی به فارس سفر کرده و نشست‌های مختلفی با فعالان بخش خصوصی گردشگری این استان داشته‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ثبت زمان نمایشگاه گردشگری شیراز (14 تا 17 تیر ماه) در تقویم سازمان جهانی جهانگردی یکی دیگر از توفیقات هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز است.

فعالی همچنین از فعال نگه داشتن دبیرخانه هشتمین نمایشگاه گردشگری شیراز خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه آنقدر با قدرت به کار خود ادامه داد که مدیریت غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اسپانیا به استان فارس واگذار شد.

به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز از 14 تا 17 تیر ماه در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول