اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فردوس:

زلزله 5 ریشتری بافت فرسوده فردوس را ویران می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار شهرستان فردوس گفت: در صورت بروز زلزله 5 ریشتری همه منازل مسکونی در بافت فرسوده شهرستان فردوس با خاک یکسان می‌شود.

زلزله 5 ریشتری بافت فرسوده فردوس را ویران می‌کند

سیدمهدی علیپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: دولت و اداره راه و شهرسازی باید به برای احیای بافت فرسوده به شهرداری کمک کنند چرا که در بیشتر معابر فرسوده سطح شهرستان امکان تردد خودروهای آتش‌نشانی، اورژانس و خودروی حمل زباله وجود ندارند.

وی خواستار کمک دولت برای احیای بافت فرسوده شهرستان فردوس شد و افزود: محرومیت ساکنان بافت‌های فرسوده، ناتوانی در دریافت تسهیلات و نداشتن ضامن سبب شده است که مالکان مسکن در بافت‌های فرسوده تمایلی برای احیای منازل فرسوده خود نداشته باشند.

علیپرست تصریح کرد: مساحت بافت فرسوده شهرستان فردوس 105 هکتار است که 27.5 هکتار از آن در مناطق جوادالائمه، خیابان شهدا و اطراف میدان شهید صبوری قرار دارد.

اصلاح وضعیت موجود بافت فرسوده فردوس

شهردار فردوس یادآور شد: مطالعات طرح بافت‌های فرسوده شهر فردوس توسط شرکت مشاور فجر و توسعه و با نظارت اداره‌ کل راه و ترابری، شرکت عمران و مسکن‌‌سازان استان و مشارکت شهرداری فردوس از سه سال گذشته آغاز و در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مطالعات طرح بافت فرسوده این شهرستان با هدف ساماندهی بافت فرسوده، اصلاح و بهسازی معابر، بهبود وضعیت جمع‌‌آوری آب‌های سطحی و همچنین تأمین نیازهای خدماتی منطقه انجام شد.

علیپرست اعتبار هزینه شده در اجرای مطالعات طرح بافت فرسوده شهر فردوس را مبلغ 45 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای اصلاح وضعیت موجود بافت فرسوده شهرستان، پیشنهاد تأمین سرانه خدماتی و فضای سبز عمومی برای این مناطق ارائه شده است.

سازه‌های بافت فرسوده فردوس غیر استاندارد است

شهردار فردوس تصریح کرد: تثبیت کاربری فرهنگی و ورزشی در زمینی به مساحت حداقل 2 هزار و 500 مترمربع در مرکز بافت فرسوده منطقه جوادالائمه از سوی شهرداری فردوس نیز مورد تایید و تصویب کمیته فنی شهرستان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در صورت بروز زلزله 5 ریشتری منطقه موسی بن جعفر(ع) و جوادالائمه(ع) با خاک یکسان می‌شود چرا که سازه‌های آن غیر استاندارد و خشت و گل است.

علیپرست تسهیلات و کمک‌های دولتی برای احیای بافت فرسوده شهرستان فردوس را در مجموع مبلغ 10 میلیارد ریال عنوان کرد که حدود سه سال گذشته بین متقاضیان در فردوس و اسلامیه توزیع شد تا فونداسیون بنای خود را مهندسی‌ساز کنند.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول