اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد

افزایش شوری آب رودخانه‌های اطراف آبادان / نابودی محصولات میانه‌کاری کشاورزان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: با آغاز فصل تابستان و ورود موج گرمای جدید به خوزستان شوری آب دو رودخانه اطراف شهرستان آبادان افزایش یافته است.

افزایش شوری آب رودخانه‌های اطراف آبادان / نابودی محصولات میانه‌کاری کشاورزان

سید محمد ادریس‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در روز‌‌های اخیر درصد شوری آب در شهرستان آبادان از حد استاندارد بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: افزایش شوری آب و خارج شدن از حد استاندارد سبب از بین رفتن تمامی محصولات میانه‌کاری کشاورزان آبادانی و کشت ‌و زرع آنان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: هم اکنون و با آغاز مردادماه اوج باروری خرمای نخیلات و محصول‌‌دهی نخلستان‌ها در خوزستان است که شوری آب ضرر جبران ناپذیری برای کشاورزان و باغ‌داران به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ بین شوری آب و از بین رفتن محصولات کشاورزی در آبادان گفت: نخل‌داران آبادانی با تلاش و کوشش منتظر فرارسیدن فصل برداشت محصول خرمای خود و فروش آن برای کسب درآمد هستند که با وجود شرایط موجود و شوری آب رودخانه‌های دو طرف شهر آبادان این امیدواری به یأس تبدیل می‌شود.

* پایان کار ساماندهی جایگاه ‌گاومیش‌‌های شطیط آبادان

ادریس‌پور در ادامه با اشاره به پایان کار بهسازی و نوسازی جایگاه‌های گاومیش‌داری در منطقه شطیط آبادان گفت: کار احداث این پروژه که در مساحتی به وسعت یک‌هزار و 302 متر مربع است به اتمام رسیده و هم‌اکنون 10 دامدار در این محل مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد دامداران در شهرستان آبادان و نیاز آنان به احداث جایگاه‌های جدید که دام‌هایشان را در آن مستقر کنند از محل صندوق توسعه کشاورزی، 730 مترمربع دیگر به محل قبلی در منطقه شطیط آبادان اضافه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: در این محیط 730 متری کار احداث شش جایگاه دیگر آغاز شده که تاکنون 90 درصد از کار به اتمام رسیده است.

ادریس‌پور در پایان گفت: جهاد کشاورزی آبادان جایگاه جدیدی را در روستای تنگه یک و با 17 واحد مجزا برای گاومیش داران این روستا احداث کرده که به مرحله سقف‌گذاری رسیده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول