اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خبر داد

ساماندهی 810 زن و دختر آسیب‌پذیر در بهزیستی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان گیلان از ساماندهی 810 زن و دختر آسیب‌پذیر در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد توسط دفتر آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ساماندهی شدند.

ساماندهی 810 زن و دختر آسیب‌پذیر در بهزیستی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی هم‌اکنون در حال افزایش است، اظهار کرد: این امر ناشی از پرونده‌های طلاق در استان است.

وی ادامه داد: سال گذشته از طرف دادگستری استان دو هزار و 757 پرونده به مرکز مداخله در طلاق سازمان بهزیستی گیلان ارجاع داده شد که 16 درصد مداخله‌ها منجر به سازش شد.

این مسئول، با بیان اینکه پرونده‌های طلاق برای مداخله در سازش به مرکز مداخله طلاق بهزیستی ارجاع می‌شود، تصریح کرد: با توجه به آمار بالای طلاق در استان برخی از پرونده‌ها سازش‌پذیر نیستند و بعضٱ سفارش می‌شود که هر چه سریع‌تر پرونده طلاق زوجین بسته شود.

وی از ساماندهی 810 زن و دختر آسیب‌پذیر در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد به لحاظ مشکلات زندگی و مسایل موجود اجتماعی توسط دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان ساماندهی شدند.

کوچکی‌نژاد، در ادامه به وجود 489 مهد کودک فعال در استان اشاره کرد و افزود: 15 هزار و 907 کودک در مهد‌های استان حضور دارند که توجه به آمار کودکان واجد‌ شرایط برای حضور در مهدهای کودک نشان می‌دهد 9 درصد کودکان استان قبل از پیش‌دبستانی در مهدها ثبت نام شده‌اند در حالی که میانگین کشوری دو درصد پایین‌تر است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، حضور کودکان در مهدهای کودک پس از دو سالگی را زمینه‌ساز تحصیلات آینده آنها در دانشگاه‌ها و کسب مهارت‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از خانم‌های شاغل فرزندان خود را در مراکز فاقد استاندارد و حتی نزد خانواده‌ها نگهداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مهد کودک به مقیاس جمعیت در استان بسیار کم است، یادآور شد: ما در بهزیستی استان آمادگی داریم در هر نقطه از استان به ویژه شهر رشت مجوز مهد کودک ارائه دهیم.

به گفته کوچکی‌نژاد، دولت به مهدهای کودک کم برخوردار که تعداد آنها 20 مهد در حاشیه شهرهای گیلان است یارانه پرداخت می‌کند و حتی یک وعده غذای گرم در وقت ناهار نیز به این کودکان داده می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول