اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

برنامه‌های فرهنگی با توزیع عادلانه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برنامه‌های فرهنگی نظیر جشنواره‌ها و برنامه‌های حوزه فرهنگی و هنری با توزیع عادلانه در جای جای استان اردبیل اجرا می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی با توزیع عادلانه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی ظهر امروز در گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اظهار داشت: ما بسترها و زمینه‌های مناسب را برای شکوفایی استعدادها در حوزه فرهنگی و هنری مهیا شده می‌بینیم و معتقدیم با نگاه توسعه‌ای کمی و کیفی باید بخش فرهنگ و به ویژه تجلیل از مفاخر علمی، ادبی، فرهنگی و هنری انجام شود.

وی توجه به مطبوعات و نقش تاثیر‌گذار آن در تنویر افکار عمومی و فرهنگ اصیل اسلامی و دینی را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ ما در سال‌های اخیر با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی،‌ هنری،‌ ادبی و سینمایی سعی کردیم توانمندی اصحاب فرهنگ و هنر را اعتلا ببخشیم که در این زمینه تمرکز‌زدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان یکی از سیاست‌های مثبت و مفید بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در سال‌های اخیر شایسته‌ترین هدف‌گذاری‌ها در این حوزه با هدف اعتلای فرهنگی و هنری انجام شده است به طوری که در سال گذشته و سه ماه امسال جشنواره‌های متعددی را در استان اجرا کردیم.

شرفی حمایت از انجمن‌ها و موسسات مرتبط با حوزه فرهنگی و هنری و تشکیل شورای طرح برنامه را برای اولین بار در استان اردبیل از دیگر اقدامات توصیف کرد و گفت:‌ در این شورا برای برنامه‌های فرهنگی و هنری طراحی لازم انجام می‌شود و قرار است با انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه نهضت خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگی و هنری دامنه‌دار‌تر شود.

این مسئول تاکید کرد: ما در تلاش هستیم به فراخور امکانات و توانایی‌ها میزبان جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای باشیم که در این زمینه سعی شده است با همکاری معاونت فرهنگی، هنری و رسانه‌ای وزارت ارشاد و حمایت‌های استاندار اردبیل و دیگر مسئولان این برنامه‌ریزی‌ها طراحی شده و عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نشست مشترک معاونت امور هنری و مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها را با هدف مبادله موافقت‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دراین حوزه خاطرنشان کرد و بیان داشت: سعی می‌شود در این زمینه برای استان اردبیل نیز تامین اعتبار ویژه برای انجمن‌ها و فعالیت‌های متعدد انجام شود.

شرفی ادامه داد:‌ در جلسه معاون هنری وزیر با اصحاب هنر مقرر شد 10 میلیون تومان اعتبار حمایتی در اختیار انجمن‌های فعال قرار گیرد که این حمایت می‌تواند مایه دلگرمی و حرکت‌های تاثیر‌گذار باشد.

وی ضرورت احداث سالن تئاتر در اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت آغاز پروژه‌های جدید و تاکید دولت بر تکمیل پروژه‌ها به نظر می‌رسد در احداث این سالن با مشکلاتی روبرو شویم که انتظار می‌رود معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز لازم در این زمینه را اخذ کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مورد توافق گذشته با میراث فرهنگی برای در اختیار گذاشتن ساختمان بلااستفاده آنها در خلخال به نفع جامعه هنری این شهرستان یادآور شد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی این موضوع مطرح شد اما مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با آن مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شرفی در پایان سخنان خود از احداث تالار بزرگ شهر اردبیل در قالب پروژه مهر ماندگار خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این پروژه شهریور سال آینده و فاز دوم نیز شهریور سال 93 اجرا می‌شود که امیدواریم تا دو سال آینده تالار شهر اردبیل با کاربری نمایش و موسیقی و با هزینه‌کرد 18 میلیارد تومان در فضای 13 هزار متر‌مربع احداث و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول