اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو خبرگان رهبری:

مبلغان دینی در منبرها ساده‌گویی را مد نظر قرار دهند/هدف مبلغ دینی قیام در راه خدا باشد

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: مبلغان دینی در کیفیت و هدف تبلیغات دینی دو اصل ساده‌گویی و قیام در راه خدا را همواره باید مد نظر قرار دهند.

مبلغان دینی در منبرها ساده‌گویی را مد نظر قرار دهند/هدف مبلغ دینی قیام در راه خدا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز ظهر در جمع مبلغان دینی که در حسینیه جواد‌الائمه (ع) اصفهان برگزار شد اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که تقرب به سوی خداوند متعال به خوبی امکان‌پذیر است و بزرگان دین همواره از این ماه بیشترین استفاده‌ها را می‌برند.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی در زمان تبلیغ باید به خودسازی خود نیز بپردازند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان تبلیغ دین و انقطاع مبلغان دینی از وطن خود تقرب به سوی خداوند را در آنها تقویت می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به  دعا‌های ویژه ماه مبارک رمضان در تمامی ایام شبانه‌روز و همچنین دعای افتتاح، تاکید کرد: باید از این هدیه‌های اهل بیت کمال استفاده برده شود.

وی با بیان اینکه دعا‌ها را تنها به صرف دعا و هنگام مناجات نباید استفاده کنیم، اظهار کرد: بسیاری از دعاها در تفسیر آیات قرانی خود را نشان می‌دهد. همان طور که امام صادق (ع) معارف دینی را در زمان خود و با توجه به شرایط سیاسی در قالب دعا بیان کردند.

*گرسنگی عامل رسیدن به عالی‌ترین درجه ایمان (یقین) است

عضو خبرگان رهبری عامل گرسنگی را در اصل روزه، ایجاد تأثیر مثبت در جسم و فکر انسان، صفای دل، تواضع، شکست شهوت، کم خوابی، توسعه وقت، سلامتی جسم برشمرد و گفت: افزایش تمکن مالی انسان، بهتر فکر کردن و حفظ بهتر مطالب و از همه مهم‌تر رسیدن انسان به عالی‌ترین درجه ایمان یعنی یقین از دیگر برکات گرسنگی در ماه مبارک رمضان است.

*مبلغان دینی خاطر شنوندگان را خشنود کنند به رضایت الهی

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تبلیغ دین دارای دو بعد کیفی و ایجاد هدف است، تصریح کرد: مبلغان دینی در کیفت سخنان گفته شده باید علاوه بر ساده‌گویی، عدم خشیت غیر از خدا را نیز برای خود محفوظ نگاه دارند.

وی در مورد عدم خشیت غیر از خدا تاکید کرد: مبلغان دینی نباید مطلبی را بیان کنند که شنوندگان خواهان شنیدن آن هستند بلکه باید خاطر جماعت را برای رضایت الهی خشنود کنند.

مهدوی توسل مبلغان مذهبی به اهل بیت را در تمام مراحل سخنرانی دینی لازم عنوان کرد و گفت: عزیزان روحانی باید به این نکته توجه داشته باشند که خود را باید برای خداوند اخلص کنند که این مقوله با کلمه خالص که در آن فاعل کار انتظار دریافت عوضی را دارد فرق می‌کند.

وی تاکید کرد: مبلغان دینی در مراسم خود تنها به آخرت مردم توجه نکنند بلکه رسیدگی به امور دنیوی شنوندگان را نیز پیش روی خود قرار دهند و اگر نکته‌ای به ذهنشان می‌رسد بر زبان بیاورند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: انس با قران و اهل بیت راهی است برای مبارزه با تهاجم فرهنگی.

وی بیان داشت: در شب‌های قدر باید زمان کمتری به افطار اختصاص داده و در عوض باید توجه خود را به خداوند افزایش دهیم.

مهدوی با اشاره به فضای سیاسی موجود در دنیا تاکید کرد: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان  برای شناخت بهتر نوجوانان و جوانان در مورد ولی‌فقیه و جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول